Ben jij een marketeer die marketing als wetenschap ziet? Als A/B-tests je de weg wijzen en personalisering je hoogste doel is, lees dan dit boek.
Wat dit boek ons leert is dat data vertellen wat het effect van onze marketing is, maar dat het effect gerealiseerd wordt door inspiratie. Marketing blijft een 'art'. Een succesvolle campagne komt niet tot stand door 100 testjes, maar door een weldoordachte strategie van een eigengereide emotie-kunstenaar. De boodschap is het allerbelangrijkste element voor succes.
De auteur vertelt ons verhalen over de Giants van marketing, die vernieuwende strategieën introduceerden. Veel mensen zijn deze historie vergeten. Wij doen er goed aan het wiel niet steeds opnieuw uit te vinden, maar te leren van hun successen. De verhalen worden altijd ondersteund met data, zodat de echte beta-marketeer ook overtuigd raakt van de succesformules.
'Digitale marketing bestaat niet', stelt de auteur. We zijn marketeers met digitale hulpmiddelen. Alle socialmedia-marketeers en SEO-marketeers dienen bijgeschoold te worden in de kunst van het inspireren, het fascineren, het verrassen en het verwonderen. Dit boek inspireert jou om een holistische marketeer te worden. Het is pakkend geschreven en zit vol met mooie voorbeelden die je meteen op YouTube kunt opzoeken.
Over Ger van den Buijs
Ger van den Buijs is eigenaar van FiveDolphins.com, creatief denker en oplossingsontwerper. Daarnaast is hij spreker en auteur van Forget Reach, Start Selling.