Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
28 februari 2012 | Jacqueline Bouman

Een aanrader voor alle werkzoekenden. Aaltje Vincent, expert op het gebied van jobmarketing, geeft met haar boek 'Werk vinden met social media' een helder inzicht in de betekenis van social media bij het vinden van een baan. De nadruk ligt bij het gebruik van LinkedIn en Twitter, inmiddels onmisbare kanalen bij het vinden van werk. Er ging een wereld voor mij open.

Wat betekenen social media bij het vinden van je ideale baan? Hoe profileer je jezelf op LinkedIn? Het antwoord op deze vragen vind je in het compacte en handzame boekje 'Werk vinden met social media'. In het eerste hoofdstuk legt Aaltje Vincent uit hoe recruiters LinkedIn en andere social media inzetten bij de werving van medewerkers. Met die wetenschap lukt het beter om je LinkeIn-profiel goed in te richten.

Vincent leert u om LinkedIn slim te gebruiken en alle mogelijkheden van LinkedIn en andere social media als Twitter, Facebook en Hyves te benutten. Het boekje is doorspekt van allerlei tips over wat je wel en vooral niet moet doen bij je profilering. Je vindt ook veel concrete voorbeelden. Handig is dat de schrijver per hoofdstuk een type sociaal netwerk behandelt.

Uit interviews met personeelswervers uit het veld blijkt hoe de social media zich in relatief korte tijd hebben ontwikkeld tot belangrijke wervingskanalen, waarbij LinkedIn en Twitter de boventoon voeren. Aaltje Vincent besteedt uitgebreid aandacht aan wat je als werkzoekende kunt doen om de arbeidsmarkt te verkennen en hoe je je kansen op het vinden van je ideale baan kunt vergroten. Uitgangspunt is dat de werkzoekende goed weet wat hij wil. Duidelijk geeft zij aan welke keuzes je kunt maken bij het omgaan met privacy. Hierbij veronderstelt Vindent wel dat je al enigszins bekend bent met LinkedIn. Dan heb je het meeste baat bij dit boekje.

Bij het lezen moest ik even wennen aan de schrijfstijl. Door de vele voorbeelden en tips lijkt het hier en daar op een webpagina. Dat straalt de snelheid uit die bij internet hoort. Ik was verrast door de ontwikkelingen die zich via de social media in snel tempo voordoen op het gebied van werving en selectie. Met het boek in de hand ben ik de tips aan het uitproberen en ben ik aan het ontdekken wat het beste bij mij past. Wie weet lukt het mij via de social media opnieuw aansluiting te vinden met de arbeidsmarkt. En nogmaals: 'Werk vinden met social media' is een aanrader voor alle werkzoekenden.


Werk vinden met Social Media (1e druk 2011)
28 februari 2012 | Jacqueline Bouman

Een aanrader voor alle werkzoekenden. Aaltje Vincent, expert op het gebied van jobmarketing, geeft met haar boek 'Werk vinden met social media' een helder inzicht in de betekenis van social media bij het vinden van een baan. De nadruk ligt bij het gebruik van LinkedIn en Twitter, inmiddels onmisbare kanalen bij het vinden van werk. Er ging een wereld voor mij open. Wat betekenen social media bij het vinden van je ideale baan? Hoe profileer je jezelf op LinkedIn? Het antwoord op deze vragen vind je in het compacte en handzame boekje 'Werk vinden met social media'. In het eerste hoofdstuk legt Aaltje Vincent uit hoe recruiters LinkedIn en andere social media inzetten bij de werving van medewerkers. Met die wetenschap lukt het beter om je LinkeIn-profiel goed in te richten.

Vincent leert u om LinkedIn slim te gebruiken en alle mogelijkheden van LinkedIn en andere social media als Twitter, Facebook en Hyves te benutten. Het boekje is doorspekt van allerlei tips over wat je wel en vooral niet moet doen bij je profilering. Je vindt ook veel concrete voorbeelden. Handig is dat de schrijver per hoofdstuk een type sociaal netwerk behandelt.

Uit interviews met personeelswervers uit het veld blijkt hoe de social media zich in relatief korte tijd hebben ontwikkeld tot belangrijke wervingskanalen, waarbij LinkedIn en Twitter de boventoon voeren. Aaltje Vincent besteedt uitgebreid aandacht aan wat je als werkzoekende kunt doen om de arbeidsmarkt te verkennen en hoe je je kansen op het vinden van je ideale baan kunt vergroten. Uitgangspunt is dat de werkzoekende goed weet wat hij wil. Duidelijk geeft zij aan welke keuzes je kunt maken bij het omgaan met privacy. Hierbij veronderstelt Vindent wel dat je al enigszins bekend bent met LinkedIn. Dan heb je het meeste baat bij dit boekje.

Bij het lezen moest ik even wennen aan de schrijfstijl. Door de vele voorbeelden en tips lijkt het hier en daar op een webpagina. Dat straalt de snelheid uit die bij internet hoort. Ik was verrast door de ontwikkelingen die zich via de social media in snel tempo voordoen op het gebied van werving en selectie. Met het boek in de hand ben ik de tips aan het uitproberen en ben ik aan het ontdekken wat het beste bij mij past. Wie weet lukt het mij via de social media opnieuw aansluiting te vinden met de arbeidsmarkt. En nogmaals: 'Werk vinden met social media' is een aanrader voor alle werkzoekenden.


Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden