22 maart 2013 | Linda Poort

Voor schrijvers die in een handomdraai willen leren hoe je SEO-vriendelijke teksten schrijft, is 'De kleine SEO voor Dummies' niet geschikt. Ondernemers die willen leren hoe ze hun website het beste kunnen vormgeven en waarom, zullen wel wat opsteken van dit kleine boekje, dat je gemakkelijk overal mee naartoe kunt nemen.

Talloze mensen hebben een website die niet gevonden wordt, waardoor ze veel potentiële bezoekers (en klanten) mislopen. Met deze kleine voor Dummies leer je hoe je een website kunt optimaliseren voor Google, zodat deze wél op de eerste pagina met zoekresultaten komt te staan. Je zult hiervoor technische en inhoudelijke aanpassingen moeten doen, maar ook buiten je eigen website actief aan de slag moeten gaan, onder andere door elders op het internet artikelen te plaatsen en social media in te zetten.

Je leert wat SEO precies is, hoe je omgaat met zoekwoorden en hoe je een website technisch kunt optimaliseren om het Google makkelijker te maken te zien waar jouw website over gaat. 'De kleine SEO voor Dummies' vertelt je ook over het belang van linkbuilding, hoe je dit aan kunt pakken en wat je buiten je eigen website om allemaal kunt doen om beter gevonden te worden. Daarnaast worden er ook hoofdstukken gewijd aan Google Analytics, SEO op mobiele apparaten, de meest gemaakte fouten en het belang van het volgen van de laatste ontwikkelingen.

SEO is een onderwerp waarvoor je even moet gaan zitten. Om echt iets te bewerkstelligen moet je je er goed in verdiepen en vervolgens ook aardig wat werk verzetten. 'De kleine SEO voor Dummies' helpt je hiermee een aardig eind op weg. Na het lezen van alle informatie zul je de simpele aanpassingen gemakkelijk zelf kunnen uitvoeren. Wil je vervolgens toch een specialist inschakelen, dan weet je in ieder geval waar ze het over hebben. Dit boek is daarmee een aanrader voor iedereen die een website wil maken of beter gevonden wil worden.