Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
Wij wijzen u graag op het volgende
Door drukte zijn de levertijden van PostNL aangepast en kan uw pakket vertraging oplopen. Door de Brexit kan de levering van Engelse boeken vertraging oplopen.
8 december 2014 | Rafaela De Kat Angelino

‘De Kleine SEO voor Dummies’ geschreven door Mark Jansen, behandelt op een heldere en direct toepasbare wijze hoe je Search Engine Optimization als leek in de praktijk brengt.

Jansen geeft aan dat je heel goed met het laatste hoofdstuk, ‘De tien meest gemaakte fouten op gebied van SEO’, kunt beginnen. Wanneer je het hoofdstuk leest word je gelijk aan het denken gezet over de inhoud van je website. Goede tips! Het geeft direct duidelijke inzichten en zet je met 2 benen in de grond, ja in de grond!

Als (interim)internetmarketingconsultant is Mark Jansen een autoriteit op het gebied van Search Engine Marketing. Hij vertelt in SEO voor Dummies op duidelijke wijze hoe je de zoekmachines ervan overtuigt jouw website hoog in de zoekresultaten te plaatsen. Jansen: ‘SEO is eigenlijk kort samengevat: er voor zorgen dat jouw website zo is ontworpen dat Google, of een andere zoekmachine, goed kan bepalen waar jouw website over gaat.’

‘De Kleine SEO voor Dummies’ is leesbaar (ook voor echte Dummies) en overzichtelijk opgezet met een uitgebreide en gestructureerde inhoud. Je hoeft je niet aan de hoofdstukvolgorde te houden. Ieder hoofdstuk behandelt een op zichzelf staand onderwerp. Ook het gebruik van de icoontjes om je aandacht op bepaalde onderwerpen te vestigen is prettig.

Rode draad is: wees innovatief en origineel, zo kun je echt meerwaarde voor je website creëren, werk legaal, steek tijd in goede teksten, niet in het zoeken naar en gebruik van trucjes om de zoekmachine te slim af te zijn, deze strategie is kortdurend en tijdrovend.
Om de invloed van trucjes te minimaliseren past Google regelmatig de algoritmen aan door middel van updates. Ook worden websites die niet aan de kwaliteitseisen doen er van tijd tot tijd door updates er tussen uitgehaald. En heb geduld, een goede PageRanking heb je niet direct.

Waarom Google? Er zijn meer zoekmachines! Door Google’s eenvoudige vormgeving en goede relevante resultaten voor zoekopdrachten en omdat Google met aansluitende diensten zoals Google Analytics-data (meten is weten) en Google AdWords meer is dan een zoekmachine, heeft het in het westen een leidende positie weten te veroveren.
Daarom ligt het accent in dit boekje op de richtlijnen van Google.

Er wordt een heldere en duidelijke uitleg gegeven over de werking van zoekmachines en hoe je website gevonden wordt door de zogenoemde spiders i.e. zoekmachinerobots.

Hoe werkt het in vogelvlucht: waar je allemaal op moet letten en wat je wel en vooral niet moet doen wordt stap voor stap behandeld, van de Google sandbox (wachtruimte voor nieuwe websites), indexering, PageRank, trucs, malware, Keywordtool, soorten tags, domeinnamen, SEF (Search Engine Friendly) URL (Uniform Resource Locator), de bestandsstructuur, het hebben van een sitemap, het belang van links, zorgen voor een natuurlijk profiel, de linkbuilding strategieën, wat is wel en wat is niet toegestaan? Het gebruik van Linkbait. Ondanks alle termen is het toegankelijk geschreven.

Daarnaast wordt er aandacht besteed hoe je zichtbaarder wordt door je concurrenten te kennen en gebruik te maken van Social Media.

Naast de zeer bruikbare inhoud over het optimaliseren van een website inhoud voor zoekmachines, heeft dit boek mij de commerciële meerwaarde van Google laten inzien, hoewel ook ik vaak denk: waar bemoeit Google zich mee. SEO voor Dummies… Zeker klein maar fijn. Een goede leidraad.

22 maart 2013 | Linda Poort

Voor schrijvers die in een handomdraai willen leren hoe je SEO-vriendelijke teksten schrijft, is 'De kleine SEO voor Dummies' niet geschikt. Ondernemers die willen leren hoe ze hun website het beste kunnen vormgeven en waarom, zullen wel wat opsteken van dit kleine boekje, dat je gemakkelijk overal mee naartoe kunt nemen.

Talloze mensen hebben een website die niet gevonden wordt, waardoor ze veel potentiële bezoekers (en klanten) mislopen. Met deze kleine voor Dummies leer je hoe je een website kunt optimaliseren voor Google, zodat deze wél op de eerste pagina met zoekresultaten komt te staan. Je zult hiervoor technische en inhoudelijke aanpassingen moeten doen, maar ook buiten je eigen website actief aan de slag moeten gaan, onder andere door elders op het internet artikelen te plaatsen en social media in te zetten.

Je leert wat SEO precies is, hoe je omgaat met zoekwoorden en hoe je een website technisch kunt optimaliseren om het Google makkelijker te maken te zien waar jouw website over gaat. 'De kleine SEO voor Dummies' vertelt je ook over het belang van linkbuilding, hoe je dit aan kunt pakken en wat je buiten je eigen website om allemaal kunt doen om beter gevonden te worden. Daarnaast worden er ook hoofdstukken gewijd aan Google Analytics, SEO op mobiele apparaten, de meest gemaakte fouten en het belang van het volgen van de laatste ontwikkelingen.

SEO is een onderwerp waarvoor je even moet gaan zitten. Om echt iets te bewerkstelligen moet je je er goed in verdiepen en vervolgens ook aardig wat werk verzetten. 'De kleine SEO voor Dummies' helpt je hiermee een aardig eind op weg. Na het lezen van alle informatie zul je de simpele aanpassingen gemakkelijk zelf kunnen uitvoeren. Wil je vervolgens toch een specialist inschakelen, dan weet je in ieder geval waar ze het over hebben. Dit boek is daarmee een aanrader voor iedereen die een website wil maken of beter gevonden wil worden.

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden