Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
28 februari 2018 | Brigitte Koehler

Een bekend spreekwoord luidt `het is de toon die de muziek maakt’. Oftewel, wat je zegt is belangrijk, maar nog belangrijker is het hoe je iets zegt. In het boek ‘Het gesprek aangaan’ leer je hoe je dat het beste kunt doen.

Mensen in organisaties verzuchten nogal eens: ‘Waarom praten we toch zoveel? Kunnen we daar niet eens mee stoppen en gewoon wat gaan doen?’ Maar dat doen blijkt zonder goede gesprekken vaak lastiger dan we in eerste instantie denken. In het boek ‘Het gesprek aangaan’ ontrafelen Erik Boers en Nico Swaan de verschillende dimensies van elk zakelijk gesprek. Het boek helpt je om je eigen gedrag te analyseren en om in kaart te brengen waar je voorkeuren liggen. Zo kun je je gedrag bewuster inzetten waar dat nodig is.

De kern van ‘Het gesprek aangaan’ wordt gevormd door een invloedmodel met drie dimensies. In een gesprek moet je namelijk ruimte nemen (ik), ruimte geven (jij) en ruimte delen (wij). In het boek vind je praktische oefeningen die je helpen om bijvoorbeeld in de uitspraken van de anderen de verschillende dimensies te herkennen.

Wat heb je hier nu aan? ‘Het gesprek aangaan’ kan je helpen moeilijke gesprekken voor te bereiden of je doel te bereiken. Hiervoor vind je voldoende handvatten in dit boek en kun je praktisch aan de slag. Goed communiceren kun je dus leren.

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden