Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
How to become a Marketing Superhero
13 mei 2016 | Hanneke Tinor-Centi

Een Marketing Superhero is een doodgewoon mens; hij doet echter ongewone dingen. Dat zal ook wel moeten, want vandaag de dag verkoopt het meest geweldige product zich niet meer automatisch.

In How to become a Marketing Superhero beschrijft Martijn van Kesteren een zestal superkrachten die iedere marketeer moet ontwikkelen om creativiteit te maximaliseren. Een boek vol met tips en handvatten om een organisatie werkelijk in the spotlights te plaatsen. Dit boek is in eerste instantie geschreven voor Marketeers. De doelgroep is effectief echter veel groter.

How to become a Marketing Superhero is een vlot geschreven en inspirerend boek. Martijn van Kesteren beschrijft in dit boek een zestal marketing superkrachten. Het boek zet aan tot bewuster handelen en het focussen op de werkelijk belangrijke zaken. Van Kesterens boek biedt handige en eenvoudig uitvoerbare handvatten die je helpen om je organisatie in the picture te plaatsen.

Eén van de superkrachten waar iedere marketeer over zou moeten beschikken is volgens de auteur ‘focus pocus'. Eén van de tips die van Kesteren hierbij prijsgeeft is het toepassen van de ‘Triple D': Ditch, Delegate & Do Differently. Ofwel, vraag je bij elk project af wat je kunt schrappen, wat je kunt delegeren en/of wat je de volgende keer anders zou kunnen doen.

Een compleet open deur met een aardige afsluiter is de vaststelling dat elke marketeer het profiel van zijn of haar klant goed moeten kennen. De techniek die Van Kesteren hiervoor aanbeveelt is echter wel een heel aardige, te weten de laddering technique. Dit is een techniek die geheel draait rondom de ‘waarom-vraag'.

Al met al een bijzonder aardig boekje met verrassende tips. Advies aan de auteur: laat het ook in het Nederlands vertalen; dit verlaagt de drempel.

Hanneke Tinor-Centi (1960), eigenaar van HT-C Communicatie en Marketing, tekstschrijver, boekrecensent en boekmarketeer.

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden