Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
15 augustus 2013 | Ian van der Pool

Hebben uw medewerkers plezier in hun werk? Nee? Dat is dan niet zo mooi, want juist een medewerker (of leverancier) die het naar zijn zin heeft presteert beter en kan het verschil maken tussen een tevreden en een enthousiaste klant.

Cats constateert dat helaas weinig ondernemingen échte medewerkerstevredenheid als doel opnemen in de bedrijfsplannen. Veelal zijn we bezig met het vinden van nieuwe klanten en besteden we bar weinig aandacht aan de bestaande relaties. Jammer, want een echt enthousiaste klant kan u veel extra omzet bezorgen.

Volgens de schrijver worden onze klanten vaak met onzinnige enquêtes bestookt die nauwelijks bruikbare informatie opleveren. Met slechts vier vragen wordt veel meer bereikt:
-Zou u opnieuw voor ons kiezen?
-Zou u onze organisatie aanbevelen?
-Wat zou u in mijn plaats doen?
-Waar wordt u enthousiast van?

Met dit boek biedt hij de lezer praktische inspiratie op het gebied van Klanthousiasme en laat zien hoe u uw klanten aan u kunt binden.


Het inspiratieboek voor klanthousiasme
15 augustus 2013 | Ian van der Pool

Hebben uw medewerkers plezier in hun werk? Nee? Dat is dan niet zo mooi, want juist een medewerker (of leverancier) die het naar zijn zin heeft presteert beter en kan het verschil maken tussen een tevreden en een enthousiaste klant. Cats constateert dat helaas weinig ondernemingen échte medewerkerstevredenheid als doel opnemen in de bedrijfsplannen. Veelal zijn we bezig met het vinden van nieuwe klanten en besteden we bar weinig aandacht aan de bestaande relaties. Jammer, want een echt enthousiaste klant kan u veel extra omzet bezorgen.

Volgens de schrijver worden onze klanten vaak met onzinnige enquêtes bestookt die nauwelijks bruikbare informatie opleveren. Met slechts vier vragen wordt veel meer bereikt:
-Zou u opnieuw voor ons kiezen?
-Zou u onze organisatie aanbevelen?
-Wat zou u in mijn plaats doen?
-Waar wordt u enthousiast van?

Met dit boek biedt hij de lezer praktische inspiratie op het gebied van Klanthousiasme en laat zien hoe u uw klanten aan u kunt binden.


14 augustus 2013 | Koos Groenewoud

Mensen die Feike Cats en zijn bedrijf 'Houden van Klanten' niet kennen zullen zich bij het lezen van de titel niet realiseren dat de titel 'klanthousiasme' verband houdt met de naam van zijn bedrijf, in combinatie met het woord Enthousiasme.

Ondergetekende kent Feike Cats een jaar of 6 en heeft grote waardering voor diens visie. Ik was aanwezig bij een aantal van zijn presentaties. Feike weet waar het over gaat. Uiteraard las ik met plezier zijn eerste boek 'Theorie bestaat niet'. Ik heb zijn nieuwe boek 'Klanthousiasme' in een klap uitgelezen en kan het van harte aanbevelen.

Het boek spreekt mij erg aan, omdat het niet alleen een goed kijk geeft op de wijze waarop je om zou moeten gaan met klanten, maar ook omdat er zaken als Hostmanship en leiderschap aan de orde komen. Feike geeft een aantal mooie voorbeelden.

Ik zeg en schrijf wel eens 'Fish starts stinking at the head'. Feike geeft het belang aan van betrokkenheid van management en directie als het gaat om de relatie met klanten.
Hij gaat achtereenvolgens in op de volgende succesfactoren (Ik zou ze $ucce$ factoren noemen…).
Succesfactor 1. Een enthousiaste Klant heeft een verhaal
Succesfactor 2. Het plezier van Klanthousiasme
Succesfactor 3. Klantvriendelijk / Klantgerichtheid
Succesfactor 4. Een tevreden Klant / Een enthousiaste Klant
Succesfactor 5. Liever een compliment dan een klacht
Succesfactor 6. Jij kunt het verschil maken

Klanten zorgen voor continuïteit en – even belangrijk- dat het salaris aan het eind van de maand op je rekening staat.
Wat is de missie en visie van het bedrijf, hoe gaan ze om met hun mensen en hoe werken die samen. Worden ze gewaardeerd? Krijgen ze regelvrijheid?
Wat is er nu mooier dan trots zijn op je bedrijf, op je producten en op je service. Feike heeft gelijk. Plezier in je werk straalt uit en dat merken de klanten.

Wat mijzelf erg aanspreekt is de focus op het positieve. Volgens Feike wordt te vaak gekeken naar zaken die niet goed gaan, terwijl veel meer geleerd kan worden van zaken die wél goed gaan. Daar ligt de basis voor het succes. Acteren en coachen op pluspunten geeft veel meer energie en resultaat. Iedereen krijgt toch liever complimenten dan klachten? In dat verband zet hij je ook aan het denken. In veel bedrijven is er een protocol voor klachten. Waar is het protocol voor complimenten…?

Het boek is vlotgeschreven en toegankelijk. Een feest van (h)erkenning en food for thought. Het staat vol met waardevolle tips, die je direct kunt toepassen. Niet alleen voor het bedrijfsleven, maar geschikt en bruikbaar voor alle sectoren. $ucce$ verzekerd!

Tot slot: De titel van het boek geeft precies aan wat het doel is: u inspireren op het gebied van Klanthousiasme. Feike Cats maakt waar wat hij beloofd! En daar ben ik dan weer klantHOUsiast over…


Het inspiratieboek voor klanthousiasme
14 augustus 2013 | Koos Groenewoud

Mensen die Feike Cats en zijn bedrijf 'Houden van Klanten' niet kennen zullen zich bij het lezen van de titel niet realiseren dat de titel 'klanthousiasme' verband houdt met de naam van zijn bedrijf, in combinatie met het woord Enthousiasme. Ondergetekende kent Feike Cats een jaar of 6 en heeft grote waardering voor diens visie. Ik was aanwezig bij een aantal van zijn presentaties. Feike weet waar het over gaat. Uiteraard las ik met plezier zijn eerste boek 'Theorie bestaat niet'. Ik heb zijn nieuwe boek 'Klanthousiasme' in een klap uitgelezen en kan het van harte aanbevelen.

Het boek spreekt mij erg aan, omdat het niet alleen een goed kijk geeft op de wijze waarop je om zou moeten gaan met klanten, maar ook omdat er zaken als Hostmanship en leiderschap aan de orde komen. Feike geeft een aantal mooie voorbeelden.

Ik zeg en schrijf wel eens 'Fish starts stinking at the head'. Feike geeft het belang aan van betrokkenheid van management en directie als het gaat om de relatie met klanten.
Hij gaat achtereenvolgens in op de volgende succesfactoren (Ik zou ze $ucce$ factoren noemen…).
Succesfactor 1. Een enthousiaste Klant heeft een verhaal
Succesfactor 2. Het plezier van Klanthousiasme
Succesfactor 3. Klantvriendelijk / Klantgerichtheid
Succesfactor 4. Een tevreden Klant / Een enthousiaste Klant
Succesfactor 5. Liever een compliment dan een klacht
Succesfactor 6. Jij kunt het verschil maken

Klanten zorgen voor continuïteit en – even belangrijk- dat het salaris aan het eind van de maand op je rekening staat.
Wat is de missie en visie van het bedrijf, hoe gaan ze om met hun mensen en hoe werken die samen. Worden ze gewaardeerd? Krijgen ze regelvrijheid?
Wat is er nu mooier dan trots zijn op je bedrijf, op je producten en op je service. Feike heeft gelijk. Plezier in je werk straalt uit en dat merken de klanten.

Wat mijzelf erg aanspreekt is de focus op het positieve. Volgens Feike wordt te vaak gekeken naar zaken die niet goed gaan, terwijl veel meer geleerd kan worden van zaken die wél goed gaan. Daar ligt de basis voor het succes. Acteren en coachen op pluspunten geeft veel meer energie en resultaat. Iedereen krijgt toch liever complimenten dan klachten? In dat verband zet hij je ook aan het denken. In veel bedrijven is er een protocol voor klachten. Waar is het protocol voor complimenten…?

Het boek is vlotgeschreven en toegankelijk. Een feest van (h)erkenning en food for thought. Het staat vol met waardevolle tips, die je direct kunt toepassen. Niet alleen voor het bedrijfsleven, maar geschikt en bruikbaar voor alle sectoren. $ucce$ verzekerd!

Tot slot: De titel van het boek geeft precies aan wat het doel is: u inspireren op het gebied van Klanthousiasme. Feike Cats maakt waar wat hij beloofd! En daar ben ik dan weer klantHOUsiast over…


13 augustus 2013 | Werner Roest

Met bijzonder veel plezier heb ik Het Inspiratieboek voor Klanthousiasme gelezen. Feike had me gewaarschuwd om het niet in één keer te doen, maar die waarschuwing heb ik in de wind geslagen. Eenmaal begonnen, kon ik niet meer stoppen.

Vanaf de eerste bladzijde wil je niets liever dan zo snel mogelijk bij de laatste bladzijde terecht komen. Tegelijkertijd leest het zo heerlijk en geeft het oneindig veel inspiratie waardoor je niet wilt dat er een einde aan het boek komt.

De inhoud van het boek is typisch Feike. Zo simpel en daarom ook gelijk zo moeilijk toe te passen. Hij heeft helemaal gelijk dat het eigenlijk een kwestie van normaal doen is, maar waarom doen we dat dan niet?

Met name zijn benadering om te leren van je complimenten in plaats van de klachten is voor menig organisatie een eye-opener. We zijn gewend om vanuit de klachten te kijken en daar op te sturen. Tevens ben ik bijzonder gecharmeerd van zijn visie om te stoppen met die zinloze enquêtes. Als je erbij stilstaat, is er inderdaad vrijwel niemand die het leuk vindt om aan een enquête mee te werken. Waarom doen we het dan zo vaak?

Tijdens het lezen van dit boek krijg je zin om te gaan werken. Continue prikkels om enthousiasmerende activiteiten te gaan ontplooien. Precies als de titel zegt. Eigenlijk zou het boek verplichte kost moeten zijn voor iedereen die met Klanten te maken heeft.

Waarschuwing: zorg voor pen en papier in de buurt tijdens het lezen.


Het inspiratieboek voor klanthousiasme
13 augustus 2013 | Werner Roest

Met bijzonder veel plezier heb ik Het Inspiratieboek voor Klanthousiasme gelezen. Feike had me gewaarschuwd om het niet in één keer te doen, maar die waarschuwing heb ik in de wind geslagen. Eenmaal begonnen, kon ik niet meer stoppen. Vanaf de eerste bladzijde wil je niets liever dan zo snel mogelijk bij de laatste bladzijde terecht komen. Tegelijkertijd leest het zo heerlijk en geeft het oneindig veel inspiratie waardoor je niet wilt dat er een einde aan het boek komt.

De inhoud van het boek is typisch Feike. Zo simpel en daarom ook gelijk zo moeilijk toe te passen. Hij heeft helemaal gelijk dat het eigenlijk een kwestie van normaal doen is, maar waarom doen we dat dan niet?

Met name zijn benadering om te leren van je complimenten in plaats van de klachten is voor menig organisatie een eye-opener. We zijn gewend om vanuit de klachten te kijken en daar op te sturen. Tevens ben ik bijzonder gecharmeerd van zijn visie om te stoppen met die zinloze enquêtes. Als je erbij stilstaat, is er inderdaad vrijwel niemand die het leuk vindt om aan een enquête mee te werken. Waarom doen we het dan zo vaak?

Tijdens het lezen van dit boek krijg je zin om te gaan werken. Continue prikkels om enthousiasmerende activiteiten te gaan ontplooien. Precies als de titel zegt. Eigenlijk zou het boek verplichte kost moeten zijn voor iedereen die met Klanten te maken heeft.

Waarschuwing: zorg voor pen en papier in de buurt tijdens het lezen.


Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden