Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
17 september 2013 | Johan Bel RM

'Klanten komen altijd van rechts' is het eerste boek van schrijfster Maria Boelens-Zweep. Dit boek is volledig gewijd aan klantvriendelijkheid en klantgerichtheid in de detailhandel.

Mijn eerste reactie was: 'moet je anno 2013 nog een boek schrijven over zo'n afgezaagd en uitgekauwd onderwerp?' Dat zou ook wel eens de reactie kunnen zijn van veel potentiële lezers. Toch is dit boek best de moeite waard om te lezen. De schrijfster heeft er goed aan gedaan om te focussen op één sector. Daardoor zit er veel diepgang in de tekst en is het onderwerp echt volledig uitgediept, van klantkennis tot klachtenmanagement, van uitstraling tot neuromarketing, van het voeren van een telefoongesprek tot online communicatie.

Het boek is opgebouwd uit twee delen. Het eerste deel met 10 hoofdstukken is gericht op de manager, het tweede deel met even zoveel hoofdstukken op de medewerker. Vanzelfsprekend zit er veel overlap tussen het eerste en tweede deel, dus ik kan de lezer aanraden daarin een keuze te maken.

Het boek leest makkelijk weg, de hoofdstukken en onderwerpen zijn kort beschreven en de belangrijkste highlights zijn uitgelicht, zodat je de kern van de boodschap snel te pakken krijgt. Bovendien zijn er veel voorbeelden aangehaald, die voor de lezer vaak heel herkenbaar zijn.

De waarde van dit boek is dat het gebaseerd is op praktische ervaringen en dat de inhoud praktisch zeer toepasbaar is. Er staan veel weetjes, gouden regels en tips en tricks in. En de lezer wordt na elk hoofdstuk door middel van opdrachten aangespoord om na te denken en zelf aan de slag te gaan. Mensen die in de detailhandel werkzaam zijn kan ik absoluut aanraden om dit boek te gaan lezen. Zeker bij de start van een nieuw bedrijf, bij een herinrichting daarvan, als algemene opfrisser of voor nieuwe medewerkers.


Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden