Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
Ophangen die Service Excellence Scheurkalender 2019!
1 oktober 2018 | Egbert Jan van Bel

‘Wie wil dirigeren moet een lange weg afleggen en niet vervuld zijn van zichzelf maar van de muziek.’ Aldus violist en dirigent Jaap van Zweden. Het is een mooie brug naar ‘Service Excellence’.

Service Excellence is de titel van het succesvolle en voor alle managers ‘must read’ prijswinnend boek van Eric de Haan en Dr. Jean-Pierre Thomassen. Vlak na het verschijnen kwamen de auteurs met een scheurkalender aanzetten waarin alle relevante quotes rondom service, klantbeleving en customer experience waren verzameld. Voor mij ligt nu al de editie van 2019. Dikker dan de vorige versie. Nu zult u zeggen, ho even er zitten maar rond de 365 dagen in het jaar dus hoe kan dat? Nou, in de 644 pagina’s zitten naast de 365 pakkende quotes ook nog eens 260 intrigerende triggers voor excellente klantgerichtheid. Hoe mooi is dat…

Naast de vele quotes van bekende en onbekende grootheden die u krijgt is de kalender ook verrijkt met tips, trics en checklists. Dat maakt de Scheurkalender Service Excellence bijna een boek op zich, maar dan een die zappend is te lezen.

Er is geen tip of quote die onnodig is vermeld. Het is geweldig om te zien hoe de heren uit wellicht duizenden de huidige verzameling relevante citaten hebben aangelegd.

Onze favoriet? Die is van gold old Tom Peters…

In 1982, excellence was something that really made a difference. However, today excellence is the only thing that is going to save your company.

Ophangen die kalender dus, op iedere werkplek!

Egbert Jan van Bel …maakt organisaties klantvriendelijk met resultaat. Egbert Jan’s boeken wonnen prijzen, zijn bestsellers. Egbert Jan wil met dit boek organisaties succesvoller maken. Egbert Jan is hoofdredacteur van het klantblog CustomerTalk.nl en hij helpt organisaties duurzame klantrelaties te realiseren.


Service Excellence Scheurkalender 2019
17 september 2018 | Ruud Moors

Een excellente serviceverlening is de enige route richting een optimale klantbeleving. In het alom geprezen Service Excellence beschrijven Eric de Haan en Jean-Pierre Thomassen hoe je klanten telkens opnieuw kunt boeien en aan je binden.

Maar managers hebben het druk en menen niet altijd tijd vrij te kunnen maken voor het aandachtig lezen van een relevant boek. Daarom brengen de auteurs ook een scheurkalender uit.

Stoomcursus klantbeleving

Opvallend veel professionals maken geen tijd vrij om zich de inhoud van interessante managementboeken eigen te maken. Met de ‘Service Excellence Scheurkalender’ is een vorm gekozen die op die drukke agenda inspeelt. Deze scheurkalender mag gezien worden als een stoomcursus klantbeleving van een jaar. Druppelsgewijs en gedoseerd krijgen managers de gelegenheid geïnformeerd te worden over alle aspecten van klantgerichtheid en klanttevredenheid.

Elke dag klantbeleefder

De scheurkalender helpt organisaties elke dag te werken aan excellente klantgerichtheid en steeds wat klantbeleefder te worden. Het dagelijks inademen, afscheuren en delen van de quotes op de voorzijden verhoogt het klantbewustzijn en helpt bij een cultuuromslag richting klant. De achterzijden bieden verdieping en extra inspiratie om te werken aan uitmuntende dienstverlening met elke week een YouTube-tip, een best practice, een klantbelevingsquizvraag, een ‘Thank You’-notitie en een ‘Service Excellence’-checkvraag.

Inspirerende citaten

Elke dag vind je in de scheurkalender inspirerende citaten over klantbeleving, excellente dienstverlening en servicebewustzijn. De zorgvuldig geselecteerde quotes zijn afkomstig van visionaire leiders, aansprekende experts en inspirerende goeroes op dit gebied. Daaronder bevinden zich de krachtigste uitspraken van Daniel Coyle, Ken Blanchard en Peter Shankman. Ook wise guys als Tom Peters, Otto Scharmer en Frederic Laloux worden geciteerd, net als wise women zoals Margaret Wheatley, Kate Raworth en Sue Johnson. Maar Steven Van Belleghem, Coolblue’s Pieter Zwart en Jos Burgers passeren de revue. En zelfs Charlie Chaplin, Roger Federer en Tom Dumoulin komen op een dag voorbij.

Ruud Moors is redacteur bij Customertalk.nl, waar deze recensie eerder verscheen.


Service Excellence Scheurkalender - 'Een mooi product'
22 mei 2018 | Annemiek Sierhuis

De kalender is een mooi product. De scheurblaadjes zijn van dikker papier. Het verrassende element is dat de kalender zowel maar 354 dagen bevat als start bij het Chinees Nieuwjaar.

Daardoor zouden potentiële kopers het product over het hoofd kunnen zien omdat het zowel niet aan het begin van een westers kalenderjaar start, als ook niet gelijk met een schooljaar loopt.
De vage foto op de voorkant, achter de teksten geplaatst, draagt niet bij tot de verduidelijking van het doel van de kalender. In eerste instantie lijkt het een vrouw drinkend uit een wijnglas, maar het kan net zo goed iemand zijn die bellen aan het blazen is.
De kleur van de kalender aan de buitenkant is een soort bruin; de pagina's binnenin in verschillende tinten licht oranje.

De kalender loopt tot 5 februari 2019. Niet alle dagen heb ik gelezen, wel een groot deel. Het is een prachtige bloemlezing van uitspraken van mensen over de hele wereld aangevuld met 'één vraag in de week' (deze staat op de achterzijde van elke dag). De citaten van de zondagen staat ook op de achterkanten.

'De zorgvuldig geselecteerde citaten zijn afkomstig van visionaire leiders, aansprekende experts en inspirerende goeroes op dit vakgebied.
De Service Excellence kalender helpt mensen en organisaties elke dag klantbeleefder worden. Het prikkelt om verder te werken aan enthousiaste en loyale klanten', aldus de tekst op de achterzijde van deze kalender.

Anders dan bij het lezen van een boek, is een samenvatting niet te geven van dit product. Graag deel ik enkele mooie citaten en 'vragen van de week'.

Citaten
- Empowerment begint bij het besef van directie en leidinggevenden dat degenen die het dichtst bij de klant werken het beste weten wat nodig is om een uitzonderlijke klantbeleving te bieden.
- De enige gevaarlijke klacht, is de klacht die je niet kent.
- There is only one thing more painful than learning from experience and that is not learning from experience.
- Er zijn geen obstakels op een pad; obstakels zijn het pad.

Vragen van de week
- In hoeverre heeft je organisatie samen met klanten en medewerkers de ideale beleving vastgesteld die zij haar klanten wil bieden?
- Hoe zorgt je organisatie voor positieve verrassingen en verwonderde klanten?
- Is de cultuur van je organisatie een goede afspiegeling van de visie en missie?

Er zijn weinig citaten en vragen die ik niet kan plaatsen of waarderen. Een mooi product om klantbeleving en klantvriendelijkheid goed op de kaart te zetten – ik ken geen vergelijkbare, soortgelijke kalenders. Zeker een pré dat je elke dag wordt geprikkeld om te blijven nadenken over dit belangrijke onderwerp.

Annemiek Sierhuis, fotograaf – bedrijfskundige – coach. Ze is de maker van de Creatieve Coachingskaarten.


Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden