Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
Verpak je succes - 'Een goed boek dat zich leent om cadeau te doen'
14 februari 2020 | Ed Brouwer

Verpak je Succes! - Impact maken met je zakelijke profilering van Sascha Bertus belooft antwoord op de vraag hoe je zichtbaar maakt wat jou uniek en onderscheidend maakt ten opzichte van collega’s of concurrenten. Een goed boek dat zich leent om cadeau te doen.

Van Sascha Bertus van Room to Grow is een nieuwe titel verschenen: Verpak je succes. Waar Mirjam Hubregtse zich in haar boek Profileren zonder opscheppen focust op bewustwording en gedrag, zeg maar de inhoud, daar vult Sascha Bertus dat heel mooi aan met zinvolle en direct toepasbare adviezen voor de verpakking.

Wie ben je, wat drijft je, wat wil je en hoe wil je overkomen? Als je dat aan de hand van de imagochecks in het boek vaststelt, kun je gaan werken aan verbetering van je professionele beeldvorming en personal branding (dat wat je doet om dat imago te krijgen). Zaken die om succes te hebben zeker zo belangrijk zijn als het inhoudelijke verhaal dat je te vertellen hebt. Stap voor stap legt Bertus aangenaam gedetailleerd uit hoezeer je presentatie, je kledingkeuze, lichaamshouding en bijvoorbeeld je stemgebruik bepalen hoe anderen jou ervaren en beoordelen. En wat je daaraan kunt doen zodat op het juiste moment bij anderen een lampje gaat branden met jouw naam erop. Verpak je succes is een goed boek dat zich uitstekend leent om cadeau te doen.

Door Ed Brouwer. Deze recensie is verschenen in het Noordhollands Dagblad, Haarlems Dagblad, Leidsch Dagblad, De Gooi- en Eemlander en IJmuider Courant.

Verpak je succes - 'Interessant voor wie zichzelf in de kijker wil spelen'
1 november 2019 | Daniëlle de Jonge

De titel en het omslag van Verpak je succes van Sascha Bertus roepen bij mij meteen de associatie op a la: ‘een boek over de do's en dont's van zakelijke kleding. Er staan immers nogal wat mensen in pak op de foto.

En het is een thema wat ik van harte toejuich, want de gemiddelde zakelijke bijeenkomst kan - letterlijk en figuurlijk - wel wat meer kleur gebruiken. De titel laat zich ook anders lezen, meer in de zin van ‘je succes pakken'. Na het lezen van VerPAK je succes van auteur Sascha Bertus blijkt het de combinatie van beide. Want ja, er staat veel in over het dragen van de kleding die bij je past. Maar met alleen een knappe outfit ben je er niet, want de crux zit ‘m nou net in kiezen wat écht bij je past. En wie op alle fronten zichtbaar wil zijn, begint bij het begin: zichzelf.

In de huidige tijd is zichtbaarheid een essentieel onderdeel van je zakelijke succes, of je dat nu leuk vindt of niet. Dat betekent niet dat je van de daken moet gaan schreeuwen hoe enorm leuk, geweldig goed of bijzonder onderscheidend je bent, dat wordt meestal niet zo op prijs gesteld. Het betekent wel dat je werkt aan jouw eigen merk, je personal branding. Relevant voor alle werkenden, van medewerker in loondienst tot zelfstandig ondernemer. Een helder en eerlijk beeld van jezelf zorgt er voor dat jouw imago precies dat weerspiegelt wat je voor ogen hebt. En dan trek je vanzelf mensen aan die jou weer verder helpen in je carrière. In dit boek ga je daar stap voor stap aan werken.

Dat begint met het leggen van een gedegen fundament. Weten wat je belangrijk vindt, welke kwaliteiten jou typeren en op welke momenten je uitblinkt. Deel 1 van het boek legt je een aantal vragen voor om uit te werken in de bijbehorende opdrachten. Mooi, dan heb je dat in kaart. Tijd voor een imagocheck, opnieuw een opdracht om mee aan de slag te gaan en waar je anderen bij betrekt. Als het gaat om zichtbaarheid dan hebben anderen daar immers een mening over en die kun je maar beter weten. Weet je meteen wat je nog moet bijschaven en waar je trots op kunt zijn. Vervolgens komt kleding heel uitgebreid aan bod. Van pasvorm tot materialen tot kleurkeuze - en de betekenis daarvan. Als gezegd: met alleen kleding ben je er niet. Daarom geeft de auteur ook nog tips over overtuigend stemgebruik en jouw zakelijke gedrag. Het derde deel van het boek gaat over het branding-bord. In een kwadrant zie je welk type je bent, bijvoorbeeld informeel-uitgesproken of formeel-ingetogen. Vervolgens lees je hoe je dat inzet voor jouw zakelijke uitstraling. Heb je alles doorgenomen, dan biedt het vierde deel een in te vullen actieplan om alle ideeën bij elkaar te verzamelen.

Het boek heeft een logische opbouw en leest makkelijk. Door de opdrachten word je aangespoord om te kijken naar verbeterpunten voor jezelf. De quotes van een divers gezelschap mannen en vrouwen uit het Nederlandse bedrijfsleven geven een indruk van hoe zij aankijken tegen een professioneel imago. Alles bij elkaar is Verpak je succes van Sascha Bertus een interessant boek voor wie zichzelf wat meer in de kijker wil spelen.

Daniëlle de Jonge is expert in eigentijdse klantrelaties en helpt als spreker & trainer bedrijven om zakelijk onweerstaanbaar aantrekkelijk te zijn. Zij schreef de bestsellers Verleid de klant, Human2Human: de nieuwe klantrelatie en Extreem klantgericht. www.danielledejonge.nl

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden