Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
Consistent zijn
28 januari 2014 | Nienke van Oeveren

Moet je een merk zomaar verzinnen en is het er dan of komt er meer bij kijken? Suzanne van Gompel toont in Het no-nonsense boek over merken bouwen duidelijk aan dat er veel meer bij komt kijken dan alleen het verzinnen van een naam. In een prachtig kleurrijk uitgevoerd boek neemt ze je mee naar de wereld van de merken.

Het no-nonsense boek over merken bouwen gaat in zeven hoofdstukken in op het waarom en hoe van het bouwen van een sterk merk. In een mooi geïllustreerd boek met veel sprekende voorbeelden wordt het belang van de verschillende aspecten van een goed merk benadrukt. Suzanne van Gompel maakt duidelijk aan welke eisen een goed merk moet voldoen en wat daar de kracht van is.

Meer naamsbekendheid
Het boek richt zich niet specifiek op een doelgroep; het is een algemene verhandeling. Als klein beginnend bedrijf kun je baat hebben bij het kiezen van een bedrijfsnaam, een logo en een huisstijl, maar ook bedrijven die groot willen worden of al zijn en meer naamsbekendheid willen op de markt, kunnen wat aan dit boek hebben. Het is prettig geschreven, makkelijk leesbaar en de auteur laat veel bekende voorbeelden zien. Suzanne van Gompel heeft haar eigen adviesbureau en ze heeft ervaring opgedaan bij verschillende marketingadvies- en reclamebureaus. Ze heeft duidelijk een ruime kennis van de verschillende bekende merken en toont dat aan met duidelijke voorbeelden.

Herkenbaar zijn
Naast het kiezen van een naam laat Van Gompel zien hoe de marketing achter het bouwen van een merk werkt. Het gaat niet alleen om een goede naam, een mooi logo en goede bedrijfskleuren. Het gaat erom consistent en herkenbaar te zijn en uw diverse uitingen te herhalen, zodat uw merk bij de klant of consument blijft hangen. Daarnaast moet het personeel van het bedrijf het merk uitdragen. In de verschillende hoofdstukken wordt ingegaan op het bepalen van de focus met een veelzeggende naam en een karakteristiek gezicht dat via indrukwekkende communicatie onvergetelijke ‘life’ ervaringen nalaat, zodat het merk versterkt en verankerd raakt.

Kritisch kijken
Van Gompel beschrijft waar een merk aan moet voldoen om succesvol te zijn. Ze raakt alles aan, maar gaat niet diep op de verschillende aspecten in. Misschien wel terecht, omdat er complete studies zijn om marketing en reclame onder de knie te krijgen. Ik ben na het lezen van het boek kritisch naar de naam van mijn bedrijf gaan kijken en ik heb me afgevraagd of alle uitingen aansluiten bij mijn merk, of mijn merk herkenbaar is voor mijn doelgroep en of ik een naam heb die blijft hangen bij mijn (nieuwe) klanten. Juist het consistent zijn heeft mij inzicht gegeven.

Iedereen die geïnteresseerd is in het bouwen van een merk zou dit boek als basis kunnen nemen. Voor meer verdieping in dit onderwerp is het aan te raden om ook andere boeken te lezen. In Het no-nonsense boek over merken bouwen wordt duidelijk beschreven wat de verschillende aspecten van een goed merk zijn, maar niet hoe het bouwen in zijn werk gaat.

Janneke van Bemmel heeft bijna dertig jaar gewerkt voor Dille & Kamille. Beginnend als hulpverkoopster en geëindigd als directielid. Na een coachopleiding en allerhande nevenopleidingen is zij gestart met haar eigen bedrijf Tekstenredigeren.nl.


3 januari 2014 | Angelina Hammond

De titel van het boek ' Het no-nonsenseboek over merken bouwen' van Suzanne van Gompel dekt de lading volledig. Het is een duidelijk, makkelijk leesbaar boek dat bovendien ook veel amusante en leerzame illustraties bevat. Geen zware theoretische verhandelingen over marketing en branding, maar direct de praktische uitvoering van branding toegelicht. Zonder vakjargon, inderdaad no-nonsense. Een boek naar mijn hart, mag ik wel zeggen.

Inspirerend
Als u iets goed begrijpt, dan kun u het - mijns inzins - ook simpel en duidelijk uitleggen. Suzanne van Gompel begrijpt het branding-spelletje en kan dit ook aan niet-professionals goed uitleggen. Voor mijzelf (als professional) is het veelal bekend terrein, maar ook ik heb het boek met interesse en plezier gelezen. En heb ook nieuwe ideeën opgedaan door dit boek. Handig voor mij én mijn klanten natuurlijk!

Hapklare brokken
Het boek breekt het 'grote' brandingsverhaal op in hapklare brokken: wat is belangrijk bij het opzetten van een merk? Waar moet u aan denken bij de (verdere) ontwikkeling van het merk? En hoe versterkt u het merk en krijgt u deze 'tussen de oren' van de gewenste doelgroep(en)? Duidelijker kan het verhaal niet gebracht worden, dus compliment aan de auteur. En via voorbeelden van zowel grote als kleine merken wordt de opbouw en management van merken zeer inzichtelijk gemaakt. Het boek werkt daardoor zelfs inspirerend!

Aanrader
Ik kan het boek dus ten zeerste aanraden bij iedereen die een nieuw of bestand merk wil opzetten, ontwikkelen of versterken. Inclusief uzelf als onderdeel van personal branding. Wellicht een tip voor auteur Van Gompel om een nieuw en wederom prettig leesbaar boek te schrijven over personal branding.


Het no-nonsenseboek over merken bouwen
3 januari 2014 | Angelina Hammond

De titel van het boek ' Het no-nonsenseboek over merken bouwen' van Suzanne van Gompel dekt de lading volledig. Het is een duidelijk, makkelijk leesbaar boek dat bovendien ook veel amusante en leerzame illustraties bevat. Geen zware theoretische verhandelingen over marketing en branding, maar direct de praktische uitvoering van branding toegelicht. Zonder vakjargon, inderdaad no-nonsense. Een boek naar mijn hart, mag ik wel zeggen. Inspirerend
Als u iets goed begrijpt, dan kun u het - mijns inzins - ook simpel en duidelijk uitleggen. Suzanne van Gompel begrijpt het branding-spelletje en kan dit ook aan niet-professionals goed uitleggen. Voor mijzelf (als professional) is het veelal bekend terrein, maar ook ik heb het boek met interesse en plezier gelezen. En heb ook nieuwe ideeën opgedaan door dit boek. Handig voor mij én mijn klanten natuurlijk!

Hapklare brokken
Het boek breekt het 'grote' brandingsverhaal op in hapklare brokken: wat is belangrijk bij het opzetten van een merk? Waar moet u aan denken bij de (verdere) ontwikkeling van het merk? En hoe versterkt u het merk en krijgt u deze 'tussen de oren' van de gewenste doelgroep(en)? Duidelijker kan het verhaal niet gebracht worden, dus compliment aan de auteur. En via voorbeelden van zowel grote als kleine merken wordt de opbouw en management van merken zeer inzichtelijk gemaakt. Het boek werkt daardoor zelfs inspirerend!

Aanrader
Ik kan het boek dus ten zeerste aanraden bij iedereen die een nieuw of bestand merk wil opzetten, ontwikkelen of versterken. Inclusief uzelf als onderdeel van personal branding. Wellicht een tip voor auteur Van Gompel om een nieuw en wederom prettig leesbaar boek te schrijven over personal branding.


5 december 2013 | Janneke van Bemmel

Moet je een merk zomaar verzinnen en is het er dan of komt er meer bij kijken? Suzanne van Gompel heeft in haar boek 'het no-nonsense boek over Merken bouwen' duidelijk aangetoond dat er veel meer bij komt kijken dan alleen het verzinnen van een naam. In een prachtig kleurrijk uitgevoerd boek neemt ze je mee naar de wereld van de merken.

Het no-nonsense boek over merken bouwen gaat in zeven hoofdstukken in op het waarom en hoe van het bouwen van een sterk merk. In een mooi geïllustreerd boek met veel sprekende voorbeelden wordt het belang van de verschillende aspecten van een goed merk benadrukt. Tijdens het lezen wordt duidelijk aan welke eisen een goed merk moet voldoen en wat daar de kracht van is.

Het boek richt zich niet specifiek op een doelgroep; het is een algemene verhandeling. Als klein beginnend bedrijf kun je baat hebben bij het kiezen van een bedrijfsnaam, een logo en een huisstijl, maar ook bedrijven die groot willen worden of al zijn en meer naamsbekendheid willen op de markt, kunnen wat aan dit boek hebben.

Het is prettig geschreven, makkelijk leesbaar en de auteur laat veel bekende voorbeelden zien. Suzanne van Gompel heeft haar eigen adviesbureau en ze heeft ervaring opgedaan bij verschillende marketingadvies- en reclamebureaus. Ze heeft duidelijk een ruime kennis van de verschillende bekende merken en toont dat aan met duidelijke voorbeelden.

Naast het kiezen van een naam, laat Van Gompel zien hoe de marketing achter het bouwen van een merk werkt. Het gaat niet alleen om een goede naam, een mooi logo en goede bedrijfskleuren. Het gaat erom consistent en herkenbaar te zijn en uw diverse uitingen te herhalen, zodat het bij de klant / consument blijft hangen. Daarnaast moet het personeel van het bedrijf het merk uitdragen.

In de verschillende hoofdstukken wordt ingegaan op het bepalen van de focus met een veelzeggende naam en een karakteristiek gezicht dat via indrukwekkende communicatie onvergetelijke 'life' ervaringen nalaat, zodat het merk versterkt en verankerd raakt.

Het boek beschrijft waar een merk aan moet voldoen om succesvol te zijn. Het raakt alles aan, maar gaat niet diep op de verschillende aspecten in. Misschien wel terecht, omdat er studies zijn om marketing en reclame onder de knie te krijgen.

Ik ben na het lezen van het boek kritisch naar de naam van mijn bedrijf gaan kijken en ik heb me afgevraagd of alle uitingen aansluiten bij mijn merk, of mijn merk herkenbaar is voor mijn doelgroep en of ik een naam heb die blijft hangen bij mijn (nieuwe) klanten. Juist het consistent zijn heeft mij een stukje de ogen geopend.

Iedereen die geïnteresseerd is in het bouwen van een merk zou dit boek als basis kunnen lezen. Voor meer verdieping in dit onderwerp is het aan te raden om ook andere boeken te lezen. In het boek wordt duidelijk beschreven wat de verschillende aspecten van een goed merk zijn, maar niet hoe het bouwen in zijn werk gaat.


Het no-nonsenseboek over merken bouwen
5 december 2013 | Janneke van Bemmel

Moet je een merk zomaar verzinnen en is het er dan of komt er meer bij kijken? Suzanne van Gompel heeft in haar boek 'het no-nonsense boek over Merken bouwen' duidelijk aangetoond dat er veel meer bij komt kijken dan alleen het verzinnen van een naam. In een prachtig kleurrijk uitgevoerd boek neemt ze je mee naar de wereld van de merken. Het no-nonsense boek over merken bouwen gaat in zeven hoofdstukken in op het waarom en hoe van het bouwen van een sterk merk. In een mooi geïllustreerd boek met veel sprekende voorbeelden wordt het belang van de verschillende aspecten van een goed merk benadrukt. Tijdens het lezen wordt duidelijk aan welke eisen een goed merk moet voldoen en wat daar de kracht van is.

Het boek richt zich niet specifiek op een doelgroep; het is een algemene verhandeling. Als klein beginnend bedrijf kun je baat hebben bij het kiezen van een bedrijfsnaam, een logo en een huisstijl, maar ook bedrijven die groot willen worden of al zijn en meer naamsbekendheid willen op de markt, kunnen wat aan dit boek hebben.

Het is prettig geschreven, makkelijk leesbaar en de auteur laat veel bekende voorbeelden zien. Suzanne van Gompel heeft haar eigen adviesbureau en ze heeft ervaring opgedaan bij verschillende marketingadvies- en reclamebureaus. Ze heeft duidelijk een ruime kennis van de verschillende bekende merken en toont dat aan met duidelijke voorbeelden.

Naast het kiezen van een naam, laat Van Gompel zien hoe de marketing achter het bouwen van een merk werkt. Het gaat niet alleen om een goede naam, een mooi logo en goede bedrijfskleuren. Het gaat erom consistent en herkenbaar te zijn en uw diverse uitingen te herhalen, zodat het bij de klant / consument blijft hangen. Daarnaast moet het personeel van het bedrijf het merk uitdragen.

In de verschillende hoofdstukken wordt ingegaan op het bepalen van de focus met een veelzeggende naam en een karakteristiek gezicht dat via indrukwekkende communicatie onvergetelijke 'life' ervaringen nalaat, zodat het merk versterkt en verankerd raakt.

Het boek beschrijft waar een merk aan moet voldoen om succesvol te zijn. Het raakt alles aan, maar gaat niet diep op de verschillende aspecten in. Misschien wel terecht, omdat er studies zijn om marketing en reclame onder de knie te krijgen.

Ik ben na het lezen van het boek kritisch naar de naam van mijn bedrijf gaan kijken en ik heb me afgevraagd of alle uitingen aansluiten bij mijn merk, of mijn merk herkenbaar is voor mijn doelgroep en of ik een naam heb die blijft hangen bij mijn (nieuwe) klanten. Juist het consistent zijn heeft mij een stukje de ogen geopend.

Iedereen die geïnteresseerd is in het bouwen van een merk zou dit boek als basis kunnen lezen. Voor meer verdieping in dit onderwerp is het aan te raden om ook andere boeken te lezen. In het boek wordt duidelijk beschreven wat de verschillende aspecten van een goed merk zijn, maar niet hoe het bouwen in zijn werk gaat.


Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden