Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
Bouw een killer groeistrategie - 'Erg geschikt voor startende ondernemers'
21 januari 2020 | Mylene Bouwman

Vrijwel iedere ondernemer wil groeien. Je wilt een succesvol bedrijf waar je maximale impact mee kunt maken. Maar hoe kom je van een startend bedrijf naar een groot bedrijf waar anderen tegen op kijken? Dat leert Sprout je in Bouw een killer groeistrategie.

Sprout zet in dit boek duidelijk uit een waar een bedrijfsstrategie uit bestaat. En waarom het nodig is om een strategie te hebben; "Beginnersgeluk duurt maar even." Je kunt nog zo succesvol starten, maar je zal altijd op een punt komen waarop je denkt: "En hoe nu verder?" Dat ga je tackelen in een strategie met onder andere jouw ultieme doel.

Ook krijg je in het boek diverse modellen aangereikt, van bekende strategen zoals Porter en Ansoff, maar ook minder bekende modellen. Sprout geef je hiermee de mogelijkheid om een model te kiezen dat bij jou past. Er zijn meerdere wegen naar Rome, weet je nog?

Tot slot leert het boek je ook nog hoe je uiteindelijk kunt gaan opschalen, hoe je kunt gaan opereren in het buitenland, maar ook hoe je jouw bedrijf klaar maakt voor jouw opvolger. Aan alles is gedacht.

Veel praktijkcases
Ieder boekdeel wordt afgesloten met een checklist incl. de belangrijkste tips van het hoofdstuk en een praktijkcase van bekende bedrijven, zoals Picnic, Belsimpel, Trainmore en Helloprint. Hoe maken zij hun keuzes binnen hun groeistrategie? Hoe zorgen ze voor groei? Wat zijn hun learnings? En ook tussen de regels door komen voldoende voorbeelden naar voren. Wist je dat zelfs Messi schaalbaar is? Hoe dan?! Nou dat blijkt vrij makkelijk te zijn.

Mocht je dan aan het eind van het boek nog niet genoeg geleerd hebben, geeft Sprout ook nog aan welke boeken je nog meer zou moeten lezen als je wilt leren over innoveren, groei en strategie.

Voor wie is dit boek?
Persoonlijk vind ik dit boek erg geschikt voor startende ondernemers. Je leert alles over strategie, doelen stellen, opschalen, overnames en allerlei andere belangrijke zaken in het ondernemen. Voor een meer gevorderde ondernemer zullen de meeste zaken wel bekend zijn, maar kan het boek toch een fijne opfrisser zijn.

Bouw een killer groeistrategie leest in ieder geval makkelijk weg en is prettig vormgegeven, zoals we het gewend zijn van Sprout.

Mylène Bouwman is online rechterhand op het gebied van social media en het schrijven van blogs. Van advies tot het volledig uitbesteden van je online kanalen.

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden