Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
11 juni 2013 | Daniëlle de Jonge

Als het gaat om e-mailmarketing dan is mijn interesse snel gewekt. Ik zie veel bedrijven die er 'iets' mee doen. Heel verstandig als u het mij vraagt, want het is een uitstekende manier om contact te leggen en houden met klanten.

Dat merk ik bij mijn eigen online activiteiten en ook klanten help ik vaak met het integreren van online marketing in hun salesproces. Het compacte boek 'E-mailmarketing in 60 minuten' van Jordie van Rijn geeft het complete proces in heldere taal weer. Zo weet u zeker dat u geen stappen hoeft te missen en kunt u maximaal profiteren van de voordelen van deze manier van zichtbaarheid. En inderdaad, dat weet u binnen ongeveer 60 minuten lezen.

Het boek behandelt elke stap, te beginnen met het bepalen van uw strategie en propositie. De valkuil met eigentijdse media en marketing kan zijn dat u te snel van start gaat. Zonde van de inspanningen. Door u juist in die beginfase goed te verdiepen, is positief resultaat sneller te bereiken. Van Rijn bespreekt op praktische wijze het 5S-model, doelen die u zich kunt stellen en het plan dat u vervolgens maakt. Zo komt u goed beslagen ten ijs op het moment dat u gaat nadenken over inhoud. Want uiteindelijk weet u daarmee de lezers van uw nieuwsbrief of e-mailing te triggeren. En daarmee houdt het niet op. In meerdere hoofdstukken leest u hoe u het effect van de mails kunt testen, aanscherpen en het bereik kunt vergroten. E-mailmarketing is een dynamisch proces en door er langer mee bezig te zijn, wordt u er steeds beter in.

In elk hoofdstuk staan praktijkcases omschreven. Deze zijn allemaal van grotere organisaties, wat wel jammer is. In mijn beleving kunnen ook kleine bedrijven zeer veel voordeel halen met e-mailmarketing. Raakt u juist geïnspireerd door wat de grote bedrijven doen, dan kunt u als cadeautje bij het boek ook een gratis e-book downloaden met best practices. Het boek leest prettig en staat vol tips voor ieder type bedrijf, terwijl u ook aan het denken wordt gezet over de vraag: Is e-mailmarketing iets voor mij? Er komt immers wat bij kijken om het een volwaardige tool te maken. Als ik u mag adviseren: begin eraan en kijk hoe e-mailmarketing voor u gaat werken. Succes!

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden