Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
Overtuigen met neuromarketing in 59 minuten
14 juli 2017 | Egon Diekstra

‘Onbewuste beïnvloeding gebeurt overal en altijd’, schrijft Dion van der Vaart ergens in zijn boek Overtuigen met neuromarketing in 59 minuten. Een waarheid, die zo oud als de mensheid is, maar die niet iedereen beseft.

In het digitale tijdperk zijn veel zaken voor Dion kristal helder, terwijl dat voor velen – zeker de 40 plussers die veelal in de verantwoordelijke functies binnen organisaties zitten - erg mistig is. Zijn boekje  -  dat overigens heerlijk consumeert – is verplichte kost voor deze groep managers. Het boekje staat boordevol tips en trics over de wijze waarop je iemand onbewust kan verleiden. Hij maakt het onbewuste bewust en dat biedt heel veel herkenning. En het geeft meer inzicht om communicatie op dit gebied te kunnen beoordelen.

In de offline wereld wordt iedereen tijdens het winkelen onbewust beïnvloed door marketeers die zich daar heel goed bewust van zijn. Online is dit nog vele malen minder ontwikkeld. In dit boek geeft Dion je inzicht en houvast. Deze jonge marketeer heeft online als tweede natuur en heeft online neuromarketing tot specialisme ontwikkeld. Online conversie is het grote vraagstuk voor veel marketeers en in zijn bijna 200 pagina’s tellende (A5 formaat) boekje neemt hij je bijna op speelse wijze mee in de customer journey.

Ik heb medewerkers van onze communicatieafdeling direct allemaal Overtuigen met neuromarketing in 59 minuten gegeven, zodat ze allemaal een uur lang geïnspireerd kunnen worden.

Egon Diekstra is CEO van de Hamilton Bright Group.

Overtuigen met neuromarketing in 59 minuten
22 juni 2017 | Heleen Jacobse

Aan de hand van diverse voorbeelden uit het bedrijfsleven geeft Dion van der Vaart je met zijn boek Overtuigen met neuromarketing in 59 minuten een kijkje in de wereld van neuromarketing.

Wat als eerste opvalt zijn de titels in de inhoudsopgave. 'Daan is dope', 'daten met struisvogels' en 'konijn in je brein' wekken gelijk je nieuwsgierigheid. Het dankwoord niet op het einde plaatsen was een van de vele verrassingen van dit boek, wat er tevens voor zorgde dat ik ook daadwerkelijk het dankwoord heb gelezen.

Wat ik daarnaast erg leuk vond is dat het boek voorbeelden laat zien die eigenlijk heel simpel en logisch zijn als je erover nadenkt maar toch had ik er nooit zo bij stil gestaan. Dit zorgde voor meerdere hé ja! momenten tijdens het lezen. Een aantal van deze voorbeelden heb ik bovendien meteen kunnen toepassen in mijn eigen bedrijf.

Door de prettige schrijfstijl en het gebruik van een vleugje humor leest het boek lekker weg. Dit maakt Overtuigen met neuromarketing in 59 minuten het perfecte boek om te lezen als je op een leuke en begrijpbare manier wilt kennis maken met neuromarketing.

Heleen Jacobse is fotograaf en eigenaar van Helena Fotografie.

Overtuigen met neuromarketing in 59 minuten
14 juni 2017 | Ciska Luppes

Overtuigen met neuromarketing in 59 minuten. Bij mij duurde het 12 minuten langer, maar dat mag de pret niet drukken. Dion neemt je in dit boek alsnog vliegensvlug mee op avontuur in de wondere wereld van neuromarketing.

 

De inleiding van het boek vertelt op een heldere manier de verschillende invullingen en betekenissen van het begrip neuromarketing. Na het lezen van de inleiding neemt Dion je op een originele manier mee op reis. De manier waarop de theorie wordt gecombineerd met dagelijkse en herkenbare voorbeelden, maakt het boek makkelijk en toegankelijk te lezen. 

Toch zorgt het boek ook voor de nodige mindf*ck. Na het lezen van het boek is het voor mij onmogelijk geworden om met een ‘gewone’ blik online te winkelen, zonder na te denken over de manieren die bewust zijn toegepast om mij onbewust te overtuigen. Geen prijspijn meer, want de eurotekens en overbodige nullen zijn weg. Gewoon een overvol winkelmandje die ik heel bewust heb afgerekend door op de opvallende knop te drukken die een contrasterende kleur heeft met de rest van de webshop. #geluksmomentje.

Overtuigen met neuromarketing in 59 minuten is een pakkend en inspirerend boek. Zeker als je dagelijks bezig bent met het (online) overtuigen van je doelgroep. Het geeft handvatten om eens out of the box te denken en iets nieuws te proberen. Ben je ‘nieuw’ met neuromarketing? Dan is dit een prettige en laagdrempelige kennismaking.

Ciska Luppes is online communicatiespecialist bij Fbto.

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden