Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
De KLIK-methode - Hoe je moeiteloos nieuwe klanten vindt
28 maart 2018 | Fred Rutgers

De KLIK Methode, hoe je zorgeloos nieuwe klanten vindt, geschreven door Petra Smit-Wattez is een boek waar ik al vrij snel een klik mee had. Net als de auteur ben ik ervan overtuigd dat mensen alleen zaken doen met mensen die ze aardig vinden.

En om elkaar aardig te kunnen vinden moet je elkaar eerst leren kennen. Toch zijn er nog steeds heel veel ondernemers en verkopers die het liefst zo snel mogelijk met de deur in huis vallen. U hoort het ook vast regelmatig aan de telefoon of tijdens een bezoek van een verkoper; ´Hallo, fijn dat u even tijd voor mij hebt, Ik ben Piet en ik heb vandaag een uniek aanbod voor u. Als u nu kunt beslissen mag ik u zelfs een mooie korting geven´. Klinkt bekend in de oren, toch?

De KLIK Methode werkt anders. Smit leert ons in haar boek dat verkopen pas echt werkt als er een klik is ontstaan tussen koper en verkoper. Het gaat niet over het doorlopen van een verkoopverhaal, het gaat om het bouwen van een relatie, het ontstaan van vertrouwen en dan komt bijna vanzelf de gunfactor. Uiteindelijk zul je dan zin dat het ontstaan van de klik dan ook vaak leidt tot een langdurige samenwerking die voor beide partijen uiteindelijk veel meer oplevert.

De auteur gaat in dit boek ook in op de mens achter de koper en verkoper. Als neuro-psycholoog legt ze ook uit dat jouw mindset en die van de koper ook in de juiste stand moet staan om samen tot iets moois te komen. Als jij zelf niet gelooft in jezelf en het product of de dienst die je aanbiedt, vergeet het dan maar. Ook legt ze uit dat jij jouw eigen mindset in hoge mate zelf kunt beïnvloeden. Ook elkaars mindset kun je programmeren. Als ik tegen je zeg; ´denk niet aan een roze olifant´ wat zit er dan nu in jouw hoofd? Precies! Wil je echt weten hoe dit zit, dan is dat alleen al een mooie reden om dit boek te lezen.

Niet alleen helpt dit boek jou om meer en gemakkelijker klanten te werven, het helpt je ook om je netwerk uit te breiden met waardevolle contacten. De auteur geeft in dit boek handige en praktische tips om via Linkedin nieuwe contacten te vinden, aan je te linken om vervolgens vanaf het begin al te bouwen aan het ontstaan van die zo belangrijke KLIK. Wellicht grappig om te vermelden, zelf gebruik ik dit boek inmiddels ook al actief om te bouwen aan de KLIK met mijn eigen zakelijke relaties. De afgelopen week hebt ik twee keer een exemplaar weggegeven aan iemand van wie ik dacht dat die persoon veel aan dit boek zou kunnen hebben, en beide personen hebben mij daarna bedankt en waren erg enthousiast. Hoe simpel kun je dus een klik met elkaar krijgen?

Fred Rutgers is actief als ondernemerscoach, retailtrendwatcher en retailexpert. Hij schrijft al jaren blogs voor diverse websites zoals www.deondernemer.nl, waar hij blogger van het jaar 2016 werd. Daarnaast heeft hij diverse boeken geschreven.

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden