Congres: De patiënt centraal
De toekomst van excellente patiëntenzorg
Seminar met Fred Lee, Rob Slappendel, Jacqueline Baardman, Jan Boogaard, Wiro Gruisen, Hans Kerkkamp
Seminar met Fred Lee, Rob Slappendel, Jacqueline Baardman, Jan Boogaard, Wiro Gruisen, Hans Kerkkamp
Congres: De patiënt centraal
De toekomst van excellente patiëntenzorg
Congres: De patiënt centraal
De toekomst van excellente patiëntenzorg
Seminar met Fred Lee, Rob Slappendel, Jacqueline Baardman, Jan Boogaard, Wiro Gruisen, Hans Kerkkamp
Met onder andere...



Over dit seminar
De Patient Centered Care Association organiseert in samenwerking met Koplopers in de Zorg en Managementboek.nl op donderdag 30 oktober het Jaarcongres 2014 - De patiënt centraal -De toekomst van excellente patiëntenzorg.
Als het aankomt op 'kwaliteit van de zorg' excelleert de Nederlandse ziekenhuiszorg. In de afgelopen jaren is er veel geïnvesteerd in procesverbetering. Waar het gaat om veiligheid, kwaliteit en efficiëntie staat Nederland internationaal goed op de kaart.
De volgende stap is nu: de patiënt centraal. Patiëntgerichtheid als verbindende factor met als doel de zorg nóg veiliger, beter en slimmer te maken. En betaalbaar te houden!
Artsen, verpleegkundigen, bestuurders, zorgverzekeraars, de inspectie, beleidsmakers, politici en patiënten: allemaal willen ze dat de patiënt de best mogelijke zorg krijgt: effectieve, veilige, tijdige, doelmatige en vooral patiëntgerichte zorg.
Patiëntgerichtheid is al jaren een belangrijk onderwerp, maar de praktijk toont aan dat veel ziekenhuizen worstelen met de vraag hoe ze de patiënt centraal kunnen stellen.
De wil is er, maar hoe vind je de optimale balans tussen prestatiedruk, veiligheid, de kwalitatief juiste behandeling, procesoptimalisatie en oprechte aandacht voor de (individuele) patiënt? Financiën, fusies, nieuwbouw, portfolio schaalvergroting en bureaucratisering verdringen patiëntgerichtheid van de agenda.
Wetenschappelijk is meerdere malen aangetoond dat patiëntgerichte zorg leidt tot betere behandeling, sneller en optimaler herstel en effectievere zorgverlening. Bovendien het versterkt het de reputatie van zorgverleners en zorginstellingen.
Boekenpakket bij dit seminar
Sprekers






Praktische informatie
Programma
13.00 uur Ontvangst
13.30 uur
Opening congres door John van Schaik
13.45 uur
Keynote door Fred Lee: ‘Evidence based effects of patient centered care’
14.45 uur
Jacqueline Baardman: ‘Samen de zorg beter maken’
15.15 uur
Rob Slappendel: ‘Patiëntklachten: van statistiek naar casuïstiek’
15.45 uur Pauze
16.15 uur
Jan Boogaard: ‘De patiënt centraal, ook na een medisch incident’
16.45 uur
Wiro Gruisen: ‘Integrated care in de regio’
17.15 uur
Hans Kerkkamp: ‘Imagine patiënt centered care’
18.00 uur Afsluiting en borrel
Voorwaarden
Deelnamekosten
De deelnamekosten voor het congres bedragen € 395,- (excl. 21% btw).
De prijs voor leden van STZ, SAZ, Zorginstituut Nederland, NPCF, CentraMed, CZ en het LSR bedraagt € 295,-
NB: Bij inschrijving van meerdere deelnemers van één organisatie geldt een prijs van € 250,- voor iedere tweede deelnemer. Voor elke derde en volgende deelnemer(s) bedraagt de prijs € 225,- (deze regeling geldt dus ook voor organisaties, anders dan hierboven genoemd).
Gelieve bij opgave van meerdere deelnemers een mail te sturen naar: events@managementboek.nl
Annulering
Bent u bij nader inzien helaas verhinderd? Dan kunt u gebruik maken van onze annuleringsregeling. Tot twee weken voor aanvang van het congres kunt u geheel kosteloos (schriftelijk) annuleren. Pas daarna bent u het volledige bedrag verschuldigd. Uiteraard kunt u zich altijd, zonder bijkomende kosten, laten vervangen door een collega.
Ook interessant voor u"
Rubrieken
- Advisering
- Algemeen management
- Coaching en trainen
- Communicatie en media
- Computer en informatica
- Economie
- Financieel management
- Inkoop en logistiek
- Internet en social media
- IT-management / ICT
- Juridisch
- Leiderschap
- Marketing
- Mens en maatschappij
- Non-profit
- Ondernemen
- Organisatiekunde
- Personal finance
- Personeelsmanagement
- Persoonlijke effectiviteit
- Projectmanagement
- Psychologie
- Reclame en verkoop
- Strategisch management
- Verandermanagement
- Werk en loopbaan