Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
Seminar

Congres: De patiënt centraal

De toekomst van excellente patiëntenzorg

Seminar met Fred Lee, Rob Slappendel, Jacqueline Baardman, Jan Boogaard, Wiro Gruisen, Hans Kerkkamp

Seminar met Fred Lee, Rob Slappendel, Jacqueline Baardman, Jan Boogaard, Wiro Gruisen, Hans Kerkkamp

Congres: De patiënt centraal

De toekomst van excellente patiëntenzorg

Met onder andere...

Fred Lee Fred Lee
Rob Slappendel Rob Slappendel
Jacqueline Baardman Jacqueline Baardman

Over dit seminar

De Patient Centered Care Association organiseert in samenwerking met Koplopers in de Zorg en Managementboek.nl op donderdag 30 oktober het Jaarcongres 2014 - De patiënt centraal -De toekomst van excellente patiëntenzorg.

Als het aankomt op 'kwaliteit van de zorg' excelleert de Nederlandse ziekenhuiszorg. In de afgelopen jaren is er veel geïnvesteerd in procesverbetering. Waar het gaat om veiligheid, kwaliteit en efficiëntie staat Nederland internationaal goed op de kaart.

De volgende stap is nu: de patiënt centraal. Patiënt­gerichtheid als verbindende factor met als doel de zorg nóg veiliger, beter en slimmer te maken. En betaalbaar te houden!

Artsen, verpleegkundigen, bestuurders, zorgverzekeraars, de inspectie, beleidsmakers, politici en patiënten: allemaal willen ze dat de patiënt de best mogelijke zorg krijgt: effectieve, veilige, tijdige, doelmatige en vooral patiëntgerichte zorg.

Patiëntgerichtheid is al jaren een belangrijk onderwerp, maar de praktijk toont aan dat veel ziekenhuizen worstelen met de vraag hoe ze de patiënt centraal kunnen stellen.

De wil is er, maar hoe vind je de optimale balans tussen prestatiedruk, veiligheid, de kwalitatief juiste behandeling, procesoptimalisatie en oprechte aandacht voor de (individuele) patiënt? Financiën, fusies, nieuwbouw, portfolio schaalvergroting en bureaucratisering verdringen patiëntgerichtheid van de agenda.

Wetenschappelijk is meerdere malen aangetoond dat patiënt­gerichte zorg leidt tot betere behandeling, sneller en optimaler herstel en effectievere zorgverlening. Bovendien het versterkt het de reputatie van zorgverleners en zorginstellingen.

 

Boekenpakket bij dit seminar

Als Disney de baas was in uw ziekenhuis
Fred Lee
Als Disney de baas was in uw ziekenhuis
37,55

Sprekers

Fred Lee
Fred Lee
was senior vice-president van het Florida Hospital én werkte bij Disney University.
Rob Slappendel
Rob Slappendel
bijzonder hoogleraar Veiligheid en Kwaliteit van Zorg, TiasNimbas.
Jacqueline Baardman
Jacqueline Baardman
adjunct directeur NPCF
Jan Boogaard
Jan Boogaard
CentraMed, algemeen directeur
Wiro Gruisen
Wiro Gruisen
CZ - Manager regioregie
Hans Kerkkamp
Hans Kerkkamp
Atrium MC - lid Raad van Bestuur, bestuurslid Kwaliteit bij STZ

Praktische informatie

Programma

13.00 uur Ontvangst

13.30 uur
Opening congres door John van Schaik

13.45 uur
Keynote door Fred Lee: ‘Evidence based effects of patient centered care’

14.45 uur
Jacqueline Baardman: ‘Samen de zorg beter maken’

15.15 uur
Rob Slappendel: ‘Patiëntklachten: van statistiek naar casuïstiek’

15.45 uur Pauze

16.15 uur
Jan Boogaard: ‘De patiënt centraal, ook na een medisch incident’

16.45 uur
Wiro Gruisen: ‘Integrated care in de regio’

17.15 uur
Hans Kerkkamp: ‘Imagine patiënt centered care’

18.00 uur Afsluiting en borrel

Voorwaarden

Deelnamekosten
De deelnamekosten voor het congres bedragen € 395,- (excl. 21% btw).

De prijs voor leden van STZ, SAZ, Zorginstituut Nederland, NPCF, CentraMed, CZ en het LSR bedraagt € 295,-

NB: Bij inschrijving van meerdere deelnemers van één organisatie geldt een prijs van € 250,- voor iedere tweede deelnemer. Voor elke derde en volgende deelnemer(s) bedraagt de prijs € 225,- (deze regeling geldt dus ook voor organisaties, anders dan hierboven genoemd).

Gelieve bij opgave van meerdere deelnemers een mail te sturen naar: events@managementboek.nl

Annulering
Bent u bij nader inzien helaas verhinderd? Dan kunt u gebruik maken van onze annuleringsregeling. Tot twee weken voor aanvang van het congres kunt u geheel kosteloos (schriftelijk) annuleren. Pas daarna bent u het volledige bedrag verschuldigd. Uiteraard kunt u zich altijd, zonder bijkomende kosten, laten vervangen door een collega.

Ook interessant voor u"

03 JUN
Masterclass
 Meer
599,-
04 NOV
Masterclass
Om eigenaarschap in uw team te vergroten is het van belang het gedrag van uw medewerker te begrijpen. Tijdens onze masterclass geven wij u inzichten en tools mee zodat u kunt stoppen met micromanagen en beginnen met het sturen van uw medewerkers in een proactieve houding. Meer
599,-
09 DEC
Seminar
Managers en medewerkers ervaren dat huidige organisatierollen en -modellen niet meer werken. Ze willen terug naar waar het in de praktijk werkelijk om zou moeten gaan: op zoek naar eigen verantwoordelijkheid en de klant centraal. Ze willen terug naar de bedoeling. Meer
550,-

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden