Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
Masterclass

De psychologie van het beïnvloeden

Van Ja zeggen naar Ja doen

Masterclass met Genieke Hertoghs, Jan de Vuijst, Jeroen Siebelt, Kjell Lutz

Masterclass met Genieke Hertoghs, Jan de Vuijst, Jeroen Siebelt, Kjell Lutz

De psychologie van het beïnvloeden

Van Ja zeggen naar Ja doen

Met onder andere...

Genieke Hertoghs Genieke Hertoghs
Jan de Vuijst Jan de Vuijst
Jeroen Siebelt Jeroen Siebelt

Over deze masterclass

Vragen die regelmatig opborrelen nu veel organisaties zich in een veranderde complexe omgeving bevinden:

+ Hoe kunt u het gedrag van mensen binnen uw organisatie positief beïnvloeden? 
+ Hoe zorgt u ervoor dat uw medewerkers initiatief nemen en ‘eigenaarschap’ pakken? 
+ Hoe beïnvloedt u dat proces zonder dat zij zich daar bewust van zijn?
+ Waarom reageert iemand zoals hij reageert?
+ Hoe zet u motivatie in? Hoe hoog legt u de lat? Hoe krijgt u mensen wél mee?

Deze dag pakken we deze onderwerpen beet. Bekijk het programma op deze pagina.

Tijdens deze masterclass:
+ Leert u (onbewuste) motieven en weerstanden herkennen
+ Krijgt u inzicht in uw eigen beïnvloedingsstijl
+ Krijgt u technieken aangereikt waarmee u mensen uit hun vaste patronen haalt en eigenaarschap stimuleert  

Boekenpakket bij deze masterclass

Don't push me
Genieke Hertoghs
Don't push me
13,99

Programma

9:00 Ontvangst
9:30 Start
16:30 Einde
9:30 Opening door dagvoorzitter Kjell Lutz
9:45 De psychologie achter het beïnvloeden van de verandering
In tijden van verandering hebben veel organisaties de neiging om met een plan of een volgende stap te komen. En dan vragen managers zich af waarom er zoveel weerstand volgt. Waarom kost het zoveel moeite om mensen mee te krijgen in de verandering? Hoe kunt u invloed uitoefenen op weerstand, groepsdruk en organisatiecultuur? Volgens Jan de Vuijst heeft dit alles te maken met een bekend fenomeen in de psychologie: percepties. Hierbij gaat het om wat u een ander 'laat geloven'; een heel sterk beïnvloedingsmiddel. En wat mensen makkelijk geloven hangt weer af van factoren als karakter en cultuur. Of het nou gaat om een gedemotiveerde cultuur, angstcultuur of welke cultuur dan ook. Aan de hand van theorieën over o.a. spiegelneuronen en emoties laat hij zien hoe de psychologie achter het beïnvloeden werkt en hoe u zich beter kunt richten op de percepties van uw medewerkers.
Oefenen van het beïnvloeden van percepties
De kunst is om dus de verandering op gevoelsniveau te beïnvloeden. Maar hoe doet u dat? Door middel van een oefening leert u hoe u deze beïnvloedingstechnieken toepast binnen uw eigen praktijk en hoe u op deze manier mensen wél mee kunt nemen in de verandering.
11:00 Ochtendbreak
11:30 Dé psychologische inzichten voor langdurige gedragsverandering
Waarom reageert iemand zoals die reageert? Hoe stimuleert u nu echt intrinsieke motivatie? En hoe zorgt u ervoor dat teams en individuen niet terugvallen in ‘oud’ gedrag? Door het gedrag van mensen te begrijpen en te veranderen is het mogelijk probleemsituaties op te lossen en gedrag te beïnvloeden. Maar dat is niet makkelijk. Jeroen Siebelt leert u drie typen weerstanden te herkennen. U krijgt meer inzicht in uw eigen gedrag en krijgt tools aangereikt weerstanden te breken. Vervolgens leert u (onbewuste) motieven herkennen en op basis van deze inzichten de juiste strategie te kiezen om langdurige gedragsverandering te veroorzaken.
Oefenen met het herkennen van (onbewuste) motieven en verschillende typen weerstanden
12:45 Lunch
13:45 ‘Push me niet zo!’ Hoe u weerstanden doorbreekt en eigenaarschap creëert in de praktijk
‘Push me niet zo!’ Hoe u weerstanden doorbreekt en eigenaarschap creëert in de praktijk Genieke Hertoghs, expert in hoe bereik je iemand in het onbewuste brein en auteur van Don’t push me Waarom doen mensen niet altijd wat u met ze heeft afgesproken? Legt u de lat misschien te hoog? Snappen ze niet wat de bedoeling is? Hoe legt u het goed uit, zonder dat het voelt als een bedreiging? Als een medewerker niet in beweging komt of weerstand biedt, gaat een manager vaak uitleggen, argumenteren of onderbouwen. Volgens Genieke Hertoghs werkt dat ‘pushen’ juist averechts, en is het veel beter de medewerker te bereiken in zijn of haar onbewuste brein. En dat lukt alleen als u uw eigen ego aan de kant durft te zetten. Tijdens deze interactieve sessie: - leert u begrijpen hoe u zelf weerstand in de hand werkt en wat u kunt doen om dat te voorkomen én op te lossen - oefent u gesprekstechnieken waarmee u de ander in zijn of haar onbewuste brein kunt bereiken, en daar verbinding kunt maken - leert u praktisch toepasbare oplossingen voor gedragsverandering vanuit eigenaarschap
Oefenen met de aangereikte tools om mensen in uw team of organisatie in beweging te krijgen
15:10 Middagbreak
15:30 Hoe beïnvloedt u zelf? Hoe doorbreekt u gedragspatronen in de praktijk?
Managers willen vooral begrijpen hoe de ander in elkaar zit en waarom mensen zich gedragen zoals ze zich gedragen. Maar zo gemakkelijk gaat dat niet. Wie inzicht in anderen wil verkrijgen, zal ook bereid moeten zijn serieus in de spiegel te kijken. Pas wanneer u zelf begrijpt hoe u in elkaar steekt, en zich bewust bent van hoe u zich gedraagt, kunt u op een integere manier invloed uitoefenen op anderen. Hiervoor is een dosis zelfreflectie en inzicht in uw eigen gedrag en dat van anderen een must. In deze sessie geeft Jan de Vuijst u die inzichten en reikt hij u praktische tools aan om mensen uit hun vaste patronen te halen.
16:30 Einde en netwerkborrel

Sprekers

Genieke Hertoghs
Genieke Hertoghs
Genieke Hertoghs heeft een achtergrond in taalwetenschappen, communicatie en bedrijfskunde. Zij houdt zich al ruim tien jaar lang elke dag bezig met impact op het onbewuste brein en effectief communicatiegedrag, met name op de werkvloer. Samen met Harrie van den Berg heeft zij het gedachtegoed Subconscious Impact ontwikkeld.
Jan de Vuijst
Jan de Vuijst
Jan de Vuijst (1954) is bestuursadviseur, executive coach en hoogleraar leiderschap bij TIAS, de business school van de Universiteit van Tilburg. Hij is cum laude afgestudeerd en gepromoveerd in taalwetenschap aan de Rijksuniversiteit Groningen. Aan de Universiteit van Edinburgh heeft hij zich gespecialiseerd in Psychologie en Kennissystemen.
Jeroen Siebelt
Jeroen Siebelt
Kjell Lutz
Kjell Lutz
Kjell Lutz heeft organisatiepsychologie in Utrecht gestudeerd waarbij hij zich heeft gespecialiseerd in kennisoverdracht. Hij heeft vele soorten doelgroepen getraind: van advocaten tot food producenten, van accountants tot politiemedewerkers en van HR consultants tot gemeente ambtenaren.

Praktische informatie

Locatie

Van der Valk, Utrecht

Winthontlaan 6 3526 KV Utrecht

Routebeschrijving

Programma

9:00 Ontvangst
9:30 Opening
9:45 Jan de Vuijst - De psychologie achter het beïnvloeden van de verandering
11:00 Ochtendpauze
11:30 Jeroen Siebelt - Dé psychologische inzichten voor langdurige gedragsverandering
12:45 Lunchpauze
13:45 Genieke Hertoghs - Weerstanden doorbreken en eigenaarschap creëren 
15:10 Middagpauze
15:30 Jan de Vuijst - Gedragspatronen doorbreken
16:30 Afsluiting en netwerkborrel

Voorwaarden

De masterclass De Psychologie van beïnvloeden wordt georganiseerd door De Academie, onderdeel van Bohn Stafleu van Loghum. Voor de afhandeling en facturatie van uw aanmelding geven uw persoonsgegevens aan deze partner door.
Bij uw aanmelding krijgt u het boek Don't push me van Genieke Hertoghs cadeau,

Groepskorting
Komt u met 3 of meer personen dan kunnen u een groepskorting bieden. De prijs is dan €549 p.p. (excl. BTW). Meld je in een keer voor 3 personen (of meer) aan via deze site en geef in het opmerkingenveld aan dat je van de korting gebruik wilt maken. De factuur wordt hierop aangepast.

Annuleren
De annuleringsvoorwaarden van De Academie zijn van toepassing.
Uw inschrijving is alleen schriftelijk te annuleren. Annuleert u tot vier weken voor aanvang van het event, dan brengt de organisator € 50,00 p.p. aan administratiekosten in rekening. 
Meldt u zich binnen vier weken voor aanvang af? Dan wordt het volledige inschrijfbedrag berekenend. 
Overigens kunt u bij verhindering ook een vervanger van uw inschrijving gebruik laten maken.

Ook interessant voor u"

10 FEB
Masterclass
Wat doet u als u iets hoort waar u het absoluut niet mee eens bent? Hoe blijft u dan geconcentreerd en geduldig luisteren? Wanneer gebruikt u welke luistertechniek? Hoe gaat u om met emoties en onbewuste vooroordelen? Hoe stimuleert u het luisteren naar elkaar? Meer
699,-
13 FEB
Seminar
Hoe kun je als leidinggevende echt verschil maken? Een wereld helpen creëren in plaats van frustreren? Op de werkvloer, in de samenleving. Dichtbij en ver weg. Meer
500,-
13 MRT
Collegereeks
Het is een open deur, maar samenwerken wordt steeds belangrijker en gevarieerder. Psychologische kennis is een absolute must voor managers. Wetenschappelijk getoetst, toegankelijk gebracht door absolute toppsychologen. Meer
3.995,-

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden