


André Heezen is auteur van meerdere Noordhoff-uitgaves op het vlak van bedrijfseconomie. Hij heeft na zijn universitaire studie jarenlange ervaring opgedaan in het hoger beroeps- en universitair onderwijs. Ook is hij werkzaam geweest in het bedrijfsleven. Deze ervaringen en zijn vele contacten met het bedrijfsleven, gebruikt Heezen om de theorie en de (onderwijs-)praktijk met elkaar te verbinden.
Meer over de auteursFinancieel management voor ondernemers in het MKB
Ingenaaid Nederlands 2007 1e druk 9789001701321Samenvatting
In 'Financieel Management voor ondernemers in het MKB' staat de ondernemer centraal. Daarbij is een kleine onderneming met de rechtsvormen van eenmanszaak, vennootschap onder firma (vof) of kleine besloten vennootschap (bv) steeds het uitgangspunt. Mede aan de hand van een fictieve onderneming behandelt het boek een groot aantal bedrijfseconomische, juridische en fiscale onderwerpen waar een ondernemer in de praktijk mee te maken kan krijgen. Ondernemers geven vanuit hun eigen ervaring toelichting bij de diverse onderwerpen.
'Financieel Management voor ondernemers in het MKB' sluit naadloos aan bij de landelijke examens Financieel Management MKB die door de Stichting Nederlandse Associatie voor Praktijkexamens worden afgenomen. Dit examen is een onderdeel van het HBO-Certificaat Ondernemerschap.
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
1. De ondernemer en de onderneming
2. Financiële verslaggeving
3. Samenhang tussen verschillende vormen van financiële informatie
4. Analyse van de financiële structuur
5. Branchanalyse en benchmarking
6. Inzicht in kosten en kostprijs
7. Investeren, liquiditeits- en resultatenbegroting
8. Groei, overname en waardering
9. Financiering in het MKB
10. Presentatie en beoordeling financieringsaanvraag
Websites
Register
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan