

Rein Memelink werkt als docent bij Fontys Hogescholen, afdeling Marketing Management in Eindhoven.
Meer over Rein MemelinkStatistiek voor marktonderzoek
Praktisch gebruik van statistiek bij kwantitatief marktonderzoek
Paperback Nederlands 2011 2e druk 9789001796259Samenvatting
Met 'Statistiek voor marktonderzoek' gebruikt u statistiek als instrument om kwantitatief marktonderzoek uit te voeren. Naast uitleg over statistiek krijgt u veel praktische aanwijzingen en tips. Inzicht verwerven staat hoger aangeschreven dan het van buiten leren van formules en er wordt niet dieper op de materie ingegaan dan noodzakelijk is voor de beroepspraktijk en hbo-competenties.
Het boek bestaat uit twee delen. Het eerste deel gaat in op het analyseren en beschrijven van steekproefgegevens. Het tweede deel behandelt het generaliseren van steekproefgegevens naar een populatie. Elk hoofdstuk sluit af met opgaven, waarvan de uitwerkingen en toelichtingen achter in het boek staan.
Voor de verwerking van onderzoeksgegevens op de computer wordt SPSS gebruikt. U kunt ook met een ander softwarepakket werken, omdat de systematiek en de uitkomsten van de opgaven dezelfde zijn.
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
Schematische weergave van het boek
Deel 1 - Steekproefgegevens analyseren en beschrijven
1. Achtergronden van statistiek
2. Inleiding SPSS
3 Aan de slag met steekproefgegevens
Deel 2 - Steekproefgegevens generaliseren naar een populatie
4. Basiskennis van inductieve statistiek
5. Betrouwbaarheidsintervallen en de grootte van de steekproef
6. Toetsen
7. De onzin van fixatie op statistiek
Bijlage 1: Tabel met z-waarden
Lijst met gebruikte symbolen definities en formules
Register
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan