Statistiek voor marktonderzoek

Praktisch gebruik van statistiek bij kwantitatief marktonderzoek

Paperback Nederlands 2011 2e druk 9789001796259
Dit product is niet leverbaar

Samenvatting

Met 'Statistiek voor marktonderzoek' gebruikt u statistiek als instrument om kwantitatief marktonderzoek uit te voeren. Naast uitleg over statistiek krijgt u veel praktische aanwijzingen en tips. Inzicht verwerven staat hoger aangeschreven dan het van buiten leren van formules en er wordt niet dieper op de materie ingegaan dan noodzakelijk is voor de beroepspraktijk en hbo-competenties.

Het boek bestaat uit twee delen. Het eerste deel gaat in op het analyseren en beschrijven van steekproefgegevens. Het tweede deel behandelt het generaliseren van steekproefgegevens naar een populatie. Elk hoofdstuk sluit af met opgaven, waarvan de uitwerkingen en toelichtingen achter in het boek staan.

Voor de verwerking van onderzoeksgegevens op de computer wordt SPSS gebruikt. U kunt ook met een ander softwarepakket werken, omdat de systematiek en de uitkomsten van de opgaven dezelfde zijn.

Specificaties

ISBN13:9789001796259
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:199
Uitgever:Noordhoff
Druk:2
Verschijningsdatum:1-3-2011
Hoofdrubriek:Marketing

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Over Rein Memelink

Rein Memelink werkt als docent bij Fontys Hogescholen, afdeling Marketing Management in Eindhoven.

Andere boeken door Rein Memelink

Inhoudsopgave

Studiewijzer
Schematische weergave van het boek

Deel 1 - Steekproefgegevens analyseren en beschrijven
1. Achtergronden van statistiek
2. Inleiding SPSS
3 Aan de slag met steekproefgegevens

Deel 2 - Steekproefgegevens generaliseren naar een populatie
4. Basiskennis van inductieve statistiek
5. Betrouwbaarheidsintervallen en de grootte van de steekproef
6. Toetsen
7. De onzin van fixatie op statistiek

Bijlage 1: Tabel met z-waarden
Lijst met gebruikte symbolen definities en formules
Register

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Statistiek voor marktonderzoek