

Liesbeth Tettero is trainer en coach in het openbaar bestuur (www.publice.nl) en van ambitieuze vrouwen (www.feministerie.nl).
Meer over Liesbeth TetteroWebschrijven
Schrijven voor nieuwe media
Ingenaaid Nederlands 2005 1e druk 9789001851057Samenvatting
Hoe schrijft u een goede tekst voor een website of voor een intranet? Een tekst die de lezer aanspreekt en waarmee u de boodschap echt overbrengt? 'Webschrijven. Schrijven voor nieuwe media' geeft u inzicht in het communicatieproces en in die aspecten ervan die belangrijk zijn voor een effectieve webtekst. Het boek volgt het schrijfproces stap voor stap. U leest hoe u de lezers van uw tekst zo goed mogelijk kunt leren kennen en hoe u de tekst op hen kunt afstemmen. Dit doet u door uw lezer op een slimme manier door uw tekst te leiden, uw tekst effectief te structureren en door goed gebruik te maken van hyperlinks. Verder is het belangrijk te kiezen voor een aansprekende en heldere schrijfstijl.
De theorie wordt uitgelegd met heldere voorbeelden en illustraties uit de praktijk. Na ieder hoofdstuk staan vragen en opdrachten waarmee u uw kennis en inzicht kunt toetsen. Aan het eind van het boek is een handige checklist voor het schrijven van webteksten opgenomen. Op de cd-rom bij het boek staan meer opdrachten met voorbeelduitwerkingen. In deze opdrachten staan het fictieve tekstbureau 'De Scherpe Pen' en zijn opdrachtgevers centraal.
'Webschrijven. Schrijven voor nieuwe media' is in eerste instantie bedoeld voor Hbo-studenten die tijdens hun studie, stage of werk teksten moeten schrijven voor Internet- of intranetsites of voor hun digitale portfolio. Het is geschikt voor zelfstudie, maar kan ook als basis dienen voor een module of training over schrijven voor nieuwe media. Daarnaast kan het boek gebruikt worden door beroepsbeoefenaars die bij hun dagelijkse werkzaamheden te maken hebben met het schrijven van teksten voor nieuwe media.
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
1. Vóór het schrijven.
2. Structuur van webteksten
3. Webstijl
Bijlagen
1. Correct schrijven
2. Checklist webschrijven
3. Begrippenlijst
Over de auteur
Register
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan