Pesten op het werk
Paperback Nederlands 2003 1e druk 9789013007701Samenvatting
Een op de tien werknemers is regelmatig het mikpunt van pesterijen: roddelen, beledigen, treiteren, isoleren, regelrechte dreigementen of zelfs iemand het werk onmogelijk maken. Als niemand ingrijpt kan pesten desastreuze gevolgen hebben voor het slachtoffer, maar ook voor de werksfeer en de werkgever.
In 'Pesten op het werk' vindt u verschillende voorbeelden van pestsituaties. Wat kunt u doen als u het mikpunt bent of dreigt te worden van pesterijen? Welk gedrag verergert de situatie alleen maar en hoe maakt u een einde aan die vervelende situatie? Een apart hoofdstuk is gewijd aan de omstanders. Wat kunt u doen als u merkt dat een van uw collega's slachtoffer is van pesterijen?
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
1. Pesten om het eigen territorium te verdedigen - Assertief denken
2. Pesten om te tonen wie de sterkste is - Pestfactoren
3. Pesten door te isoleren - Lichaamstaal
4. Als u het ziet gebeuren
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan