Strategisch testen in direct marketing

Meer respons, meer klanten en meer rendement

Gebonden Nederlands 2005 1e druk 9789013019797
Voormalig top 100Totaal 45 dagen
Dit product is niet leverbaar

Samenvatting

Een van de grootste zegeningen van direct marketing is de mogelijkheid om te testen. Toch wordt er onvoldoende gebruik van gemaakt: 'Geen tijd' en 'geen geld', zegt de marketeer. Terwijl het stelselmatig nalaten van testen uiteindelijk veel meer tijd en geld kost.

Structurele verbetering van uw direct marketing resultaten realiseert u alleen door continu te testen en te verbeteren. Frans Reichardt laat zien hoe u direct marketing testen inzet als strategisch instrument. De vele cases en kant en klare testideeën in het boek maken het een bron van inspiratie voor elke marketing- en communicatieprofessional.

'Strategisch testen in direct marketing' is het eerste boek dat uitgebreid ingaat op het onderwerp testen. Een slimme marketeer luistert niet meer alleen naar zijn onderbuikgevoel, maar ook naar de adviezen in dit boek.

Specificaties

ISBN13:9789013019797
Trefwoorden:direct marketing
Taal:Nederlands
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:292
Druk:1
Hoofdrubriek:Marketing

Lezersrecensies

3.7 van de 5
3 stemmen
1
1
0
1
0

Over Frans Reichardt

Frans Reichardt genoot een brede communicatieopleiding in marketing, reclame, PR en voorlichting voordat hij zijn loopbaan startte bij Vendex International. Hij werkte als consultant bij Jay Curry Associates, was marketing manager bij een internationale uitgeverij van managementboeken en was lid van het managementteam bij The DM Group/TBWA. Hij is mede-oprichter van internetbureau Stratim Interactive en oprichter van communicatieadviesbureau Holy Cow!. In 1999 onderscheidde de dm-brancheorganisatie DMSA hem met een 'Veer' voor zijn werk achter de schermen. Een vakjury nomineerde hem voor de titel 'DM Man van het Jaar'. Tegenwoordig werkt Reichardt als zelfstandig adviseur, trainer, spreker & auteur.

Andere boeken door Frans Reichardt

Inhoudsopgave

Ten geleide

Woord vooraf

Dankwoord

Deel 1 - Basiskennis

1. Testen in perspectief.
2. Testvariabelen, testmedia en mediatesten
3. Planning en controle van testen
4. Testen vereist rekenwerk
5. Evaluatie van testresultaten
6. Informatie en organisatie

Deel 2 - Testvoorbeelden en -ideeën

7. Doelstellingen, doelgroepen en adressen
8. Product, propositie en prijs
9. Concept en creatie
10. Responskanalen en -mechanismen
11. Timing
12. Distributie, fulfilment en logistiek

Literatuur

Trefwoordenregister

Managementboek Top 100

Rubrieken

    Personen

      Trefwoorden

        Strategisch testen in direct marketing