


Frans Reichardt genoot een brede communicatieopleiding in marketing, reclame, PR en voorlichting voordat hij zijn loopbaan startte bij Vendex International.
Meer over Frans ReichardtStrategisch testen in direct marketing
Meer respons, meer klanten en meer rendement
Gebonden Nederlands 2005 1e druk 9789013019797Samenvatting
Een van de grootste zegeningen van direct marketing is de mogelijkheid om te testen. Toch wordt er onvoldoende gebruik van gemaakt: 'Geen tijd' en 'geen geld', zegt de marketeer. Terwijl het stelselmatig nalaten van testen uiteindelijk veel meer tijd en geld kost.
Structurele verbetering van uw direct marketing resultaten realiseert u alleen door continu te testen en te verbeteren. Frans Reichardt laat zien hoe u direct marketing testen inzet als strategisch instrument. De vele cases en kant en klare testideeën in het boek maken het een bron van inspiratie voor elke marketing- en communicatieprofessional.
'Strategisch testen in direct marketing' is het eerste boek dat uitgebreid ingaat op het onderwerp testen. Een slimme marketeer luistert niet meer alleen naar zijn onderbuikgevoel, maar ook naar de adviezen in dit boek.
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
Woord vooraf
Dankwoord
Deel 1 - Basiskennis
1. Testen in perspectief.
2. Testvariabelen, testmedia en mediatesten
3. Planning en controle van testen
4. Testen vereist rekenwerk
5. Evaluatie van testresultaten
6. Informatie en organisatie
Deel 2 - Testvoorbeelden en -ideeën
7. Doelstellingen, doelgroepen en adressen
8. Product, propositie en prijs
9. Concept en creatie
10. Responskanalen en -mechanismen
11. Timing
12. Distributie, fulfilment en logistiek
Literatuur
Trefwoordenregister
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan