Klik
Een persoonlijke benadering van adviesvaardigheden
Paperback Nederlands 2007 1e druk 9789013048216Samenvatting
Dit is geen 'van-kaft-tot-kaft' boek. Het is helemaal in de geest van deze tijd een zapboek geworden. Er is geen begin en geen eind. U kunt overal starten met lezen en ook overal weer ophouden. Er is wel een rode draad en er zijn thema's.
De rode draad is hoe de auteur als communicatieadviseur de klik met anderen maakt. Communicatieprofessionals hebben een mensgericht beroep. Daarnaast roepen ze – alleen al door het woord 'communicatie' in de naam van het beroep – verwachtingen op over hun persoonlijke kwaliteiten in de communicatie met anderen. De interpersoonlijke communicatie met opdrachtgevers, collega's en bazen is in dit vak minstens zo belangrijk als de inhoud van het werk.
De onderwerpen diein dit boek zijn uitgewerkt, zijn de eigen thema's van de auteurs. Het zijn de thema's waarvan zij de ervaring hebben dat ze ertoe doen in het functioneren als communicatieprofessional. Het gaat om het waarnemen en interpreteren, het nut van ergernis, contact maken, inzicht in jezelf, luisteren, verantwoordelijkheid en waarderen van verschillen.
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
U kunt van deze inhoudsopgave een PDF downloaden
1. Jij ziet, wat ik niet zie
2. Lastige mensen bestaan niet
3. Waar is de klik?
4. Hartkatern
5. Kan ik horen wat je zegt?
6. Over grenzen
7. Samen werken
Literatuur
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan