Over loyaliteit en loyaliteitsprogramma's

Paperback Nederlands 2012 1e druk 9789013104325
Dit product is niet leverbaar

Samenvatting

Loyale klanten zijn voor bedrijven van levensbelang. Voor veel bedrijven geldt de zogenaamde 20-80 regel: een klein deel van de klanten zorgt voor het grootste deel van de omzet. Trouwe klanten blijken bovendien nog winstgevender te zijn dan incidentele klanten.

Bovendien betekent een vaste, loyale klantenkring dat er minder uitgegeven hoeft te worden aan acquisitie om klantverlies te compenseren. Daarom is het vasthouden van bestaande klanten minstens zo belangrijk als het werven van nieuwe klanten. Dat laatste is bovendien vele malen duurder.

Specificaties

ISBN13:9789013104325
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:103
Uitgever:Boom
Druk:1
Verschijningsdatum:29-2-2012
Hoofdrubriek:Reclame en verkoop

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Over Marten Waardenburg

Drs. Marten Waardenburg is als communicatiemanager werkzaam bij de SFB Verzekeringsgroep in Amsterdam. Hij is sinds vele jaren als docent, auteur en examinator betrokken bij verschillende communicatieopleidingen en –examens. Daarnaast is hij hoofdredacteur van de Communicatie Vraagbaak en de Communicatiedesk Externe Communicatie, redacteur van Communicatie Signalen en auteur van De Communicatie memo's: 'Invoering van de euro', 'Het communicatieplan', 'Praktische persbeleid' en 'Communicatie en maatschappelijk verantwoord ondernemen'.

Andere boeken door Marten Waardenburg

Inhoudsopgave

Inleiding

1. Over het binden van klanten
2. Over loyaliteit
3. Over het bevorderen van loyaliteit
4. Over loyaliteitsprogramma's
5. Over het ontwikkelen en invoeren van loyaliteitsprogramma's

Bijlage 1: Algemene Voorwaarden voor een loyaliteitsprogramma
Bijlage 2: Voorbeelden en beloningen

Geraadpleegde literatuur
Over de auteur
Verschenen als Communicatie memo

Managementboek Top 100

Rubrieken

    Personen

      Trefwoorden

        Over loyaliteit en loyaliteitsprogramma's