


Drs. Marten Waardenburg is als communicatiemanager werkzaam bij de SFB Verzekeringsgroep in Amsterdam.
Meer over Marten WaardenburgOver loyaliteit en loyaliteitsprogramma's
Paperback Nederlands 2012 1e druk 9789013104325Samenvatting
Loyale klanten zijn voor bedrijven van levensbelang. Voor veel bedrijven geldt de zogenaamde 20-80 regel: een klein deel van de klanten zorgt voor het grootste deel van de omzet. Trouwe klanten blijken bovendien nog winstgevender te zijn dan incidentele klanten.
Bovendien betekent een vaste, loyale klantenkring dat er minder uitgegeven hoeft te worden aan acquisitie om klantverlies te compenseren. Daarom is het vasthouden van bestaande klanten minstens zo belangrijk als het werven van nieuwe klanten. Dat laatste is bovendien vele malen duurder.
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
1. Over het binden van klanten
2. Over loyaliteit
3. Over het bevorderen van loyaliteit
4. Over loyaliteitsprogramma's
5. Over het ontwikkelen en invoeren van loyaliteitsprogramma's
Bijlage 1: Algemene Voorwaarden voor een loyaliteitsprogramma
Bijlage 2: Voorbeelden en beloningen
Geraadpleegde literatuur
Over de auteur
Verschenen als Communicatie memo
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan