

Ronald J.M.M. Does is in 1991 benoemd tot hoogleraar Industriele Statistiek aan de Universiteit van Amsterdam. Hij combineerde zijn werkzaamheden als hoogleraar met de functie van directeur van IBIS UvA. Naast wetenschappelijke kennis beschikt hij over ruime ervaring met Lean Six Sigma in het bedrijfsleven. Sinds 2021 is hij met emeritaat maar blijft hij actief op de UvA en zelfstandig adviseur.
Meer over de auteursStatistische Procesbeheersing in bedrijf
Implementeren en verankeren van SPC
Gebonden Nederlands 1997 1e druk 9789026721892Samenvatting
In dit boek wordt een handleiding gegeven voor het implementeren en verankeren van statistische procesbeheersing (SPC). Aan de hand van vele praktijkvoorbeelden, checklists en stappenplan lichten de auteurs de aanpak toe die ze in hun jarenlange ervaring, opgedaan bij onder andere ASM Lithography te Veldhoven, Hollandse Signaalapparaten te Hengelo en Philips Semiconductors te Stadskanaal, hebben ontwikkeld.
Het boek richt zich op bedrijven die van plan zijn om SPC in te voeren, of die een nieuwe impuls nodig hebben om deze methode verder van de grond te krijgen.
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
Ten geleide
1. SPC in historisch perspectief
2. SPC als onderdeel van het kwaliteitsbeleid
3. Het implementatieplan voor SPC
4. SPC invoeren met behulp van teams
5. Het stappenplan als SPC-werkmethodiek
6. Principes van de regelkaart
7. Methodiek om tot een juiste regelkaart te komen
8. Regelkaarten in soorten en maten
9. Probleemoplossende hulpmiddelen
10. Van beheersen naar borgen
11. Software voor SPC
12. SPC-competitie en zelfevaluatie
Literatuur
Trefwoordenregister
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan