Virtuele gemeenschappen

De killer app voor on-line marketing

Ingenaaid Nederlands 2000 9789043003674
Voormalig top 100Totaal 25 dagen
Dit product is niet leverbaar

Samenvatting

Virtuele gemeenschappen zijn websites waarop personen met dezelfde interesses elkaar treffen en informeren omtrent hun ervaringen, waaronder die met bepaalde producten. Wanneer een virtuele makelaar een website rond een thema zo opzet dat een virtuele gemeenschap gevormd kan worden, dan wordt hij 'uitbater' van die virtuele gemeenschap. Lees over de mogelijkheden van virtuele gemeenschappen in dit interessante boek.

Specificaties

ISBN13:9789043003674
Taal:Nederlands
Bindwijze:ingenaaid
Aantal pagina's:256
Druk:0

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Over Rob Oostveen

Rob Oostveen profiteerde als bedrijfskundige van de digitale revolutie. Hij had leidinggevende functies bij technologiebedrijven als Philips en was bedenker en oprichter van de eerste online communities in Nederland, waaronder Smulweb. Geconfronteerd met de gevolgen van de digitalisering ontwikkelt hij oplossingen om te voorkomen dat onze samenleving wordt ondermijnd.

Andere boeken door Rob Oostveen

Inhoudsopgave

Voorwoord

Vijftien stellingen om over na te denken

Inleiding

Deel 1 - Wat is een virtuele gemeenschap?

1. Marketing
2. De virtuele gemeenschap: uit het leven gegrepen

Deel 2 - Het creëren van virtuele gemeenschappen

3. Vanuit de gebruiker gezien
4. Het ontstaan van een virtuele gemeenschap
5. De rol van gedragsprofielen
6. De promotie van virtuele gemeenschappen

Deel 3 - De exploitatie van virtuele gemeenschappen

7. Interactieve marketing
8. Wie bezit de klant
9. Het koopproces
10. De rol van de virtuele makelaar
11. De ketenomkering is daar
12. Marketing via virtuele gemeenschappen
13. Omzet genereren met virtuele gemeenschappen

Deel 4 - Cases

14. SmulWeb: Neerlands bekendste en succesvolste virtuele gemeenschap
15. Stroom BV: Wat kan een energiebedrijf met virtuele gemeenschappen? Een virtuele case

Deel 5 - De toekomst

16. Wat zal de toekomst brengen?

Bijlage

Aanbevolen literatuur

Managementboek Top 100

Rubrieken

    Personen

      Trefwoorden

        Virtuele gemeenschappen