Business-to-businessmarketing
Paperback Nederlands 2006 1e druk 9789043011310Samenvatting
Belangrijke pijlers van dit helder opgezette boek over business-to-businessmarketing zijn ten eerste de relaties en communicatie tussen organisaties en ten tweede de invloed van informatiesystemen en technologie (IST) op de prestaties van bedrijven.
'Business-to-businessmarketing' geeft de student inzicht in de belangrijkste IST-concepten en de implementatie van deze technologieën. Aan de hand van praktische voorbeelden wordt duidelijk uitgelegd hoe marketingactiviteiten effectiever en efficiënter kunnen worden uitgevoerd. Het boek is voorzien van verschillende didactische elementen. Naast doelstellingen, discussievragen en samenvattingen geeft het boek de nodige voorbeelden en cases. Hierdoor is het een prettig leerboek voor marketingstudenten, maar ook voor studenten uit andere richtingen die in hun werk (zijdelings) met business-to-businessmarketing te maken zullen krijgen.
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
1. Business-to-businessmarketing: inleiding
2. Bedrijfsinformatiesystemen
Deel 2: B2B-marketingmanagement 3 Marktsegmentatie en positionering
4. Producten, diensten en prijzen
5. Zakelijk koopgedrag
6. Zakelijke relaties
Deel 3: Marketingkanalen en -netwerken
7. Marketingkanalen
8. Kanaalorganisatie, -structuren en -netwerken
9. B2B-management
Deel 4: B2B-marketingcommunicatie
10. De communicatiestrategie.
11. Middelen voor B2B-marketingcommunicatie
12. Persoonlijke verkoop en key account management
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan