


Emmy Damiaens behaalde het diploma van licentiaat in de Communicatiewetenschappen aan de Ugent.
Meer over Emmy DamiaensEvenementen organiseren
Paperback Nederlands 2007 1e druk 9789044120936Samenvatting
Elk evenement is uniek en eenmalig. Een organisator is als een dirigent van een orkest: alles moet onmiddellijk feilloos verlopen en alle onverwachte 'storingen' moeten correct worden opgevangen.
De auteur legt stap voor stap uit hoe u een evenement organiseert. Het boek is erg praktisch opgevat met talrijke tips en aandachtspunten per organisatiefase. Het vertrekt van de opdracht tot de ideeontwikkeling. Voorts behandelt het de uitwerking van dat idee aan de hand van een planning, het weidt uit over budgettering en budgetbeheersing om een evenement met een correct draaiboek te regisseren. Uiteraard vindt u ook aanwijzingen terug om het evenement in verschillende facetten te evalueren.
Het boek belicht ten slotte specifieke evenementen zoals incentives, beurzen, congressen, seminaries en kick-offs.
Dit handboek zou niet volledig zijn zonder de nodige informatie over etiquette, vergaderen, auteursrecht en entertainment. Het hoofdstuk over sponsoring is een handige leidraad voor elke organisator die met sponsorwerving te maken krijgt.
Kortom, dit boek is een must voor wie een evenement professioneel wil organiseren, afgestemd op de doelgroep en de doelstellingen en met een correcte budgetbeheersing.
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
2. Het bedrijfsevenement
3. Het evenementenbureau
4. De organisatie van een evenement
5. Belichting bij evenementen
6. Promotie van het evenement
7. Catering
8. Inzet van derden: logistieke taken
9. Entertainment
10. Etiquette en protocol
11. Vergaderen
12. Kick-off - kick-down
13. Incentive
14. Congresachtige evenementen
15. Beurzen als communicatie-instrument
16. Sponsoring
Literatuur
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan