


Rene Romer is eigenaar van diversity marketingbureau TransCity en werkte jarenlang als strategy director bij TBWA.
Meer over Rene RomerDé consument bestaat niet
Inspiratieboek voor marketeers in een multiculturele wereld
Paperback Nederlands 2014 1e druk 9789048430802Samenvatting
Veel Europese consumenten van Aziatische, Afrikaanse of Latino-afkomst zoeken herkenning in mainstream marketing- en communicatieplatforms. Zij willen geen marginale doelgroep zijn. In grote steden zijn zij al de mainstream.
Marketeers staan voor tal van uitdagingen, maar zijn ook in verwarring. Zo mogen we volgens IKEA de introductie van een kiphotdog niet zien als handreiking aan groeperingen die geen varkens- of rundvlees eten. Daarentegen adverteert Subway met de halal Mango Chicken Sandwich.
Dit inspiratieboek toont een uiterst gevarieerde consumentenmarkt. De publicatie spoort marketeers aan de multiculturele markt met open vizier te betreden. Want dé consument bestaat niet.
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
U kunt van deze inhoudsopgave een PDF downloaden
1. Diversificatie consumentenmarkt
2. Quotes
3. Internationalisering
4. Food
5. Sport
6. Quotes
7. Media
8. Jongeren en muziek
9. Quotes
10. Statistieken
11. EtnoMentality
12. Politiek
13. Campagnes
14. Quotes
15. Arbeid en studie
16. Ramadan
17. Gezondheidszorg
18. Mode en islam
19. Meer inspiratie
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan