

Jeroen C. de Jong is senior gebiedseconoom bij BPD Gebiedsontwikkeling en heeft ruime ervaring op het gebied van vastgoedrekenen en planeconomie. Hij is dagelijks betrokken bij woningbouwplannen in diverse stadia en van diverse grootte. Daarnaast is Jeroen kerndocent vastgoedrekenen bij SPRYG Real Estate Academy.
Meer over de auteursWinst door innovatie
Hoe ondernemers kansen zien én pakken
Paperback Nederlands 2007 1e druk 9789052615547Samenvatting
Wat hebben Richard Branson en Marcel Boekhoorn met elkaar gemeen? Beiden zijn als ondernemer groot geworden door te innoveren, door kansen te zien en te grijpen. Dat is iets wat elke zelfstandige aanspreekt: innovatie biedt kansen voor iedereen en is niet alleen weggelegd voor grote ondernemingen.
Door te innoveren weten ook veel kleine ondernemers hun bedrijf te laten groeien, of scheppen ze gewoon meer plezier in hun werk. En dat kan heel goed zonder 'technologieplatforms' en 'strategische innovatieplanning' waarop grote, internationale bedrijven zich lijken te richten. Maar hoe innoveren ondernemers in kleine bedrijven en hoe kunnen zij zich beter op innovatie instellen?
'Winst door innovatie' laat zien hoe ondernemers zich kunnen verbeteren, welke rol medewerkers spelen en welke verschillen van belang zijn tussen de diverse sectoren van het bedrijfsleven. 'Winst door innovatie' maakt innovatie tot een hanteerbaar begrip voor iedereen die met kleine bedrijven te maken heeft en daarmee is het boek uniek in het Nederlandse taalgebied.
Het boek is geschikt voor ondernemers, adviseurs en iedereen die in de praktijk te maken heeft of kan krijgen met innovatie in kleine bedrijven.
Specificaties
Lezersrecensies
Over Wynand Bodewes
Over Saskia Harkema
Inhoudsopgave
2. Innovatie in kleine bedrijven
3. Ideevorming
4. Besluitvorming
5. Realisatie
6. Bijdragen van medewerkers
7. Innovatie in sectoren
Eindnoten
Trefwoordenregister
Geraadpleegde literatuur
Over de auteurs
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan