Harvard Business Review over organisatiestrategie
Ingenaaid Nederlands 2002 1e druk 9789058712424Samenvatting
Organisatiestrategie: niet een strategie is de beste. Het fantastisch een bepaalde strategie ook mag zijn, zij hoeft nog niet tot het gewenste resultaat te leiden. Want iedere organisatie heeft haar eigen uitgangspunten, ontplooit activiteiten op haar eigen terrein en heeft dus haar eigen potentieel dat verschilt van andere bedrijven. Het is dus van groot belang dat de organisatiestrategieën die gevolgd worden, naadloos aansluiten bij de mogelijkheden en kansen van een bedrijf. En wat bepaalt nu dat de ene organisatiestrategie zoveel beter is dan de ander? Waarin onderscheidt een organisatie zich van haar concurrenten en hoe zorgt zij ervoor dat dit verschil optimaal uitgebuit wordt? En waarom leiden strategieën van multinationals die in het Westen zo succesvol zijn, in groeimarkten als Azië en Zuid-Amerika tot zoveel minder resultaat? Dit zijn slechts enkele van de vele vragen die in deze bundel besproken worden.
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
- Concurreren op basis van potentieel
- Wanhopig op zoek naar samenwerking
- Het einde van bedrijfsimperialisme
- De milieuvriendelijkheid voorbij
- Waarom gediversifieerde organisatiestrategieën voor ontwikkelingsmarkten zo slecht nog niet zijn
- Concurreren op basis van capaciteiten
- Organisatiestrategieën
- Over de auteurs
- Trefwoorden
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan