Harvard Business Review over organisatiestrategie

Ingenaaid Nederlands 2002 1e druk 9789058712424
Dit product is niet leverbaar

Samenvatting

Organisatiestrategie: niet een strategie is de beste. Het fantastisch een bepaalde strategie ook mag zijn, zij hoeft nog niet tot het gewenste resultaat te leiden. Want iedere organisatie heeft haar eigen uitgangspunten, ontplooit activiteiten op haar eigen terrein en heeft dus haar eigen potentieel dat verschilt van andere bedrijven. Het is dus van groot belang dat de organisatiestrategieën die gevolgd worden, naadloos aansluiten bij de mogelijkheden en kansen van een bedrijf. En wat bepaalt nu dat de ene organisatiestrategie zoveel beter is dan de ander? Waarin onderscheidt een organisatie zich van haar concurrenten en hoe zorgt zij ervoor dat dit verschil optimaal uitgebuit wordt? En waarom leiden strategieën van multinationals die in het Westen zo succesvol zijn, in groeimarkten als Azië en Zuid-Amerika tot zoveel minder resultaat? Dit zijn slechts enkele van de vele vragen die in deze bundel besproken worden.

Specificaties

ISBN13:9789058712424
Trefwoorden:strategie
Taal:Nederlands
Bindwijze:ingenaaid
Aantal pagina's:197
Druk:1

Lezersrecensies

3.0 van de 5
1 stem
0
0
1
0
0

Inhoudsopgave

- Concernvoordeel creëren
- Concurreren op basis van potentieel
- Wanhopig op zoek naar samenwerking
- Het einde van bedrijfsimperialisme
- De milieuvriendelijkheid voorbij
- Waarom gediversifieerde organisatiestrategieën voor ontwikkelingsmarkten zo slecht nog niet zijn
- Concurreren op basis van capaciteiten
- Organisatiestrategieën
- Over de auteurs
- Trefwoorden

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Harvard Business Review over organisatiestrategie