Didactiek voor opleiders in organisaties
Paperback Nederlands 2002 9789060019948Samenvatting
Tot dusver ontbrak in het Nederlandse taalgebied een praktische, systematische didactiek voor opleiders in arbeidsorganisaties. Dit boek wil die leemte vullen. Zonder ingewikkelde beschouwingen te gebruiken bieden de auteurs een concrete, toepasbare handleiding voor het plannen, uitvoeren en evalueren van cursussen en lessen. Niet via voorschriften en regels, maar via suggesties en aanwijzingen die op eigen onderzoek en ervaring berusten. Zo zijn aan dit boek bijvoorbeeld verschillende edities voorafgegaan die aan de praktijk van enkele bedrijfsopleidingen zijn getoetst.
Het boek is zowel bestemd voor aanstaande als beginnende en ervaren opleiders in arbeidsorganisaties, zoals bedrijven, overheidsinstellingen en de gezondheidszorg. Ook bevat het veel waardevolle informatie voor docenten in het volwassenenonderwijs en voor studenten die zich voorberieden op een docentschap in het beroeps- en wetenschappelijk onderwijs.
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
1. Opleiden en leren in arbeidsorganisaties
2. Doelen en inhouden
3. Beginsituatie
4. Leren door volwassenen
5. Didactische werkvormen
6. Media
7. Evaluatie
8. Een cursus plannen, uitvoeren en evalueren
Literatuur
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan