Mobile Marketing
Strategie en praktijk
Paperback Nederlands 2004 9789073708228Samenvatting
Altijd al meer willen weten over mobile marketing? 'Mobile Marketing, strategie en praktijk' is het eerste Nederlandstalige boek dat een volledig beeld geeft van deze fascinerende, krachtige marketingvorm die sterk in opkomst is.
Mobile marketing is niet langer een buzz-word of een hype. Campagnes in binnen- en buitenland hebben inmiddels overduidelijk aangetoond dat de mobiele telefoon een uitstekende basis bieden voor marketingdoeleinden voor de meest uiteenlopende doelgroepen van alle leeftijden. Dat SMS of MMS alleen voor een jeugdige doelgroep geschikt zou zijn, is allang achterhaald. Mobile marketing kan campagnes op een interactieve manier versterken en merkbeleving intensiveren. Handige bijkomstigheid is dat de campagnes uitstekend te meten en te evalueren zijn.
Toch is het opzetten van een campagne in de praktijk niet zo eenvoudig als men vaak denkt. Het is meer dan 'even wat SMS'jes sturen'. Auteurs Herman Kui, Hayo Rubingh en Matthieu Vermeulen weten uit ervaring dat een mobile marketingcampagne veel kansen en mogelijkheden biedt. Maar om het potentieel van mobile marketing optimaal benutten, is het van belang dat de randvoorwaarden en uitgangspunten duidelijk worden geïdentificeerd. In 'Mobile Marketing, strategie en praktijk' wordt de lezer wegwijs gemaakt in mobile marketing. Daarnaast wordt er een heldere uitleg gegeven over conceptontwikkeling, projectaanpak en de achterliggende techniek.
'Mobile Marketing, strategie en praktijk' is een boek voor brand- en marketing managers die vanuit hun eigen werkomgeving overwegen dit veelzijdige medium in te zetten. Het is ook geschikt voor accountmanagers en strategen bij reclamebureaus en het biedt een basis voor studenten om wegwijs te worden in deze nieuwe marketingvorm.
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
Inleiding
Deel 1 - Strategie
1. Trends en ontwikkelingen
2. Wat is 'mobile marketing'?
3. Ik SMS dus ik besta
4. SMS is nog maar het begin
Deel 2 - Praktijk
5. Leidraad tot succes
6. Mobile marketing concepten & varianten
7. Van concept tot project-plan
8. Juridische aspecten
Deel 3 - Techniek
9. Techniek
Bijlagen
- De SMS-gedragscode
- Technische begrippenlijst
Noten
Register
Case register
- Arnotts Snackfood
- Cadbury
- Coca-Cola 'Txt 2 Collect'
- Coca-Cola 'Cool Summer'
- Fanta Flaschenpost
- Gossard 'G4ME'
- Lays 'Bid & Win'
- Martini
- McDonalds
- Noordzee 100.7 FM
- Orange Wednesday
- Pickwick
- Playstation2
- Reumafonds 'ff SMS&'
- WKD 'Text 2 Win a Strip'
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan