,

E-learning voor beslissers

Het management van e-learning

Ingenaaid Nederlands 2006 1e druk 9789077252000
Dit product is niet leverbaar

Samenvatting

E-learning als vakgebied is sterk in opkomst. Veel bedrijven hebben echter nog geen duidelijk beeld van de voordelen, de nadelen en de valkuilen bij de implementatie. 'E-learning voor beslissers' is een handboek voor zowel managers als e-learning professionals en iedereen die beroepsmatig te maken heeft met implementatievraagstukken rond e-learning.

'E-learning voor beslissers' geeft een uniek overzicht op het vakgebied vanuit de managementpraktijk en ondersteunt dat met relevante theorie. Alle zaken rondom het management en de implementatie van e-learning komen op overzichtelijke en schematische wijze aan de orde. Het geeft inzicht in de vele mogelijkheden van e-learning en online educatie. Tevens worden enkele recente en toekomstige ontwikkelingen van e-learning geschetst en worden aanbieders in dit marktgebied besproken.

E-learning tapt uit diverse disciplines. Een bijzonder uitvoerige verklarende woordenlijst helpt de lezer vaktermen uit allerlei gebruikelijke en ongebruikelijke disciplines te volgen. De officiële e-learning-woordenlijst van de Europese Unie is daarin opgenomen.

'E-learning voor beslissers' is geschreven vanuit de theorie en getoetst in de praktijk en is onmisbaar voor een ieder die zich in dit vakgebied wil ontwikkelen; niet alleen studenten die ook enkele niet makkelijk te vinden algemeen bruikbare managementconcepten zullen aantreffen, maar ook projectleiders, consultants en directies die strategisch voordeel willen halen uit het toepassen van e-learning in de organisatie.

Specificaties

ISBN13:9789077252000
Taal:Nederlands
Bindwijze:ingenaaid
Aantal pagina's:220
Uitgever:Essentials
Druk:1
Hoofdrubriek:Algemeen management

Lezersrecensies

4.0 van de 5
1 stem
0
1
0
0
0

Over Charles van der Hoog

Drs. Charles van der Hoog geeft reeds jaren strategisch management-advies aan directies.

Andere boeken door Charles van der Hoog

Over Bas Filippini

Drs. Bas Filippini fungeerde als de inspirator van het boek 'E-learning voor beslissers' en heeft het schrijfproces begeleid. Hij is commercieel directeur bij Tele'train, een organisatie gespecialiseerd in het verbeteren van klantcontact bij organisaties.

Andere boeken door Bas Filippini

Inhoudsopgave

Inleiding
Dankwoord

1. De betekenis van e-learning
2. Het management van e-learning
3. Het maken van de e-learning business case
4. Planning
5. De implementatie van e-learning
6. Leertheorieën.
7. Het managen van de creatie van e-learning content
8. E-learning in breder perspectief

Appendices
Noten
Geraadpleegde literatuur

Managementboek Top 100

Rubrieken

    Personen

      Trefwoorden

        E-learning voor beslissers