Toegepast communicatieonderzoek

Paperback Nederlands 2006 1e druk 9789085062172
Dit product is niet leverbaar

Samenvatting

Communicatiedeskundigen doen soms zelf onderzoek, besteden onderzoek uit, óf beoordelen of onderzoek nuttig is en goed is uitgevoerd. 'Toegepast communicatieonderzoek' biedt hen praktische handvatten om op deze drie deelterreinen thuis te raken.

Per hoofdstuk worden deelvaardigheden besproken, van het herkennen en analyseren van een communicatieprobleem en het definiëren van een onderzoeksvraag, tot het analyseren en het begeleiden en uitbesteden van complex onderzoek.

Onderzoek doen begint met het maken van een onderzoeksopzet en daarbij horen talloze andere keuzes. In dit boek worden deze aan de hand van praktijkvoorbeelden beschreven. Het uitgangspunt is hierbij steeds toegepast communicatieonderzoek: het onderzoek staat ten dienste van de oplossing van een probleem.

Specificaties

ISBN13:9789085062172
Trefwoorden:communicatie, onderzoek
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:317
Uitgever:Boom
Druk:1
Verschijningsdatum:7-9-2011

Lezersrecensies

4.0 van de 5
2 stemmen
0
2
0
0
0

Over Greet van der Kaap

Greet van der Kaap is docent bij de opleiding Communicatie (School of Business and Economics) aan de Hogeschool Windesheim waar ze verantwoordelijk is voor (de ontwikkeling van) vakken en projecten die te maken hebben met het uitvoeren van toegepast onderzoek.

Andere boeken door Greet van der Kaap

Inhoudsopgave

Inleiding

1. Het onderkennen en analyseren van een communicatieprobleem
2. Een onderzoeksvraag kunnen definiëren
3. Een toegepast communicatieonderzoek kunnen ontwerpen
4. Een toegepast communicatieonderzoek kunnen uitvoeren
5. Een toegepast communicatieonderzoek kunnen analyseren
6. Over een toegepast communicatieonderzoek kunnen rapporteren
7. Onderzoeksresultaten als input voor beleidsontwikkeling en -aanpassing
8. Een complex onderzoek intern of extern kunnen uitbesteden en begeleiden

Bijlage 1: Vragen per hoofdstuk
Bijlage 2: Het berekenen van de benodigde steekproefgrootte
Bijlage 3: Communicatieonderzoek Gemeente Welzijnshuizen 2006

Noten
Bronnen
Register
Over de auteur

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Toegepast communicatieonderzoek