

Greet van der Kaap is docent bij de opleiding Communicatie (School of Business and Economics) aan de Hogeschool Windesheim waar ze verantwoordelijk is voor (de ontwikkeling van) vakken en projecten die te maken hebben met het uitvoeren van toegepast onderzoek.
Meer over Greet van der KaapToegepast communicatieonderzoek
Paperback Nederlands 2006 1e druk 9789085062172Samenvatting
Communicatiedeskundigen doen soms zelf onderzoek, besteden onderzoek uit, óf beoordelen of onderzoek nuttig is en goed is uitgevoerd. 'Toegepast communicatieonderzoek' biedt hen praktische handvatten om op deze drie deelterreinen thuis te raken.
Per hoofdstuk worden deelvaardigheden besproken, van het herkennen en analyseren van een communicatieprobleem en het definiëren van een onderzoeksvraag, tot het analyseren en het begeleiden en uitbesteden van complex onderzoek.
Onderzoek doen begint met het maken van een onderzoeksopzet en daarbij horen talloze andere keuzes. In dit boek worden deze aan de hand van praktijkvoorbeelden beschreven. Het uitgangspunt is hierbij steeds toegepast communicatieonderzoek: het onderzoek staat ten dienste van de oplossing van een probleem.
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
1. Het onderkennen en analyseren van een communicatieprobleem
2. Een onderzoeksvraag kunnen definiëren
3. Een toegepast communicatieonderzoek kunnen ontwerpen
4. Een toegepast communicatieonderzoek kunnen uitvoeren
5. Een toegepast communicatieonderzoek kunnen analyseren
6. Over een toegepast communicatieonderzoek kunnen rapporteren
7. Onderzoeksresultaten als input voor beleidsontwikkeling en -aanpassing
8. Een complex onderzoek intern of extern kunnen uitbesteden en begeleiden
Bijlage 1: Vragen per hoofdstuk
Bijlage 2: Het berekenen van de benodigde steekproefgrootte
Bijlage 3: Communicatieonderzoek Gemeente Welzijnshuizen 2006
Noten
Bronnen
Register
Over de auteur
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan