

Seth Godin is de auteur van veel bekende bestsellers zoals Permission Marketing, Purple Cow en Tribes. Met zijn dagelijkse blog bereikt hij wereldwijd een miljoenenpubliek. Als initiatiefnemer van The Carbon Almanac Network heeft hij zich opgeworpen als een prominente voorvechter van maatregelen tegen klimaatverandering.
Meer over Seth GodinMeatball Sundae
Is Your Marketing Out of Sync?
Gebonden Engels 2007 1e druk 9781591841746Samenvatting
Volgens Seth Godin, zijn alle nieuwe marketingtactieken als de bovenste laagjes op een ijscoupe. Als u met roomijs begint, zal het toevoegen van kersen en hete zachte toffee en slagroom het tot een enorme smaakexplosie maken.
Maar als u begint met een kom van gehaktballetjes…. jakkes! Terwijl de traditionele marketing langzaam verdwijnt, lijken de nieuwe tools onweerstaanbaar. Maar zij werken niet altijd even goed voor de minder spannende merken (de gehaktballetjes). Seth Godin vertelt u wat in de hedendaagse marketing wel werkt, wat niet, en wat u eraan kunt doen.
'Meatball Sundae' is de definitieve gids met daarin de veertien tendensen die geen verkoper mag negeren. Het verklaart wat te doen aan de overstijgende macht van verhalen, geen feiten; aan kortere en kortere concentratieperiodes; en aan de beredenering die zegt dat vijf duizend mensen die uw bericht willen horen waardevoller zijn dan de vijf miljoen die dit niet willen. De auteur beweert niet dat het gemakkelijk is, maar hij zal u overtuigen dat het de inspanning waard is.
Dit boek is in het Nederlands verschenen onder de titel 'Gehaktballen met slagroom'.
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
A Meatball Sundae
Executive Summary
Shortcuts
Part 1: Thinking About the Meatball Sundae
Part 2: The Fourteen Trends
TREND 1 Direct Communication and Commerce Between Producers and Consumers
TREND 2: Amplification of the Voice of the Consumer and Independent Authorities
TREND 3: Need For an Authentic Story as the Number of Sources Increases
TREND 4: Extremely Short Attention Spans Due to Clutter
TREND 5: The Long Tail
TREND 6: Outsourcing
TREND 7: Google and the Dicing of Everything
TREND 8: Infinite Channels of Communication
TREND 9: Direct Communication and Commerce Between Consumers and Consumers
TREND 10: The Shifts in Scarcity and Abundance
TREND 11: The Triumph of Big Ideas
TREND 12: The Shift From “How Many” to “Who”
TREND 13: The Wealthy Are Like Us
TREND 14: New Gatekeepers, No Gatekeepers
Part 3: Putting It Together
Case Studies
Conclusion: It's Not an Organization, It's a Movement
Acknowledgments
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan