OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Gevonden artikelen

    Filteren 1

    Filter de resultaten

    Actieve filters 1

    Marketing

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Tags

    Dossier

    Toon meer
    Toon resultaten

    Marketing

    Hier vindt u artikelen rond boeken over marketing en commercie. Van seo en contentmarketing tot branding en storytelling. Alles voor marketingprofessionals en -managers.
    1.544 resultaten
    Interview
    Marketing
    20 maart 2023
    Bas Hakker
    5-7 minuten leestijd
    Marketing Queens is een collectief van zes marketingspecialisten. Hoewel ze allemaal hun eigen klanten hebben, werken de vakgenoten intensief samen: vragen elkaar om mee te denken, organiseren bijeenkomsten voor marketeers en schreven samen een boek: ‘Hét Marketingkookboek’. Wij spraken de queens Karin Boer en Annelies Velders.
    recensie
    Marketing
    14 maart 2023
    Henk Jan Kamsteeg
    4-6 minuten leestijd
    ‘Genoeg van reclame’ is een boek dat we niet achteloos naast ons kunnen neerleggen. Daarvoor is de boodschap te heftig. Paul ter Heyne toont de gevaren van de macht van marketeers.
    preview
    Marketing
    8 maart 2023
    Jennifer Delano
    2-3 minuten leestijd
    ‘Nee zeggen loont’ is het eerste boek van free publicity-expert Jennifer Delano van pr-bureau PR Goeroes. Zij beschrijft hierin, via herkenbare verhalen uit de praktijk, de zeven ergste soorten klanten. In deze preview neemt zij je mee in wat voor klanten dit zijn en wat een mogelijkheid is om ervoor te zorgen dat je nooit meer voor dit soort klanten hoeft te werken.
    preview
    Marketing
    28 februari 2023
    3-4 minuten leestijd
    Artificial Intelligence (AI) schudt het marketingvak volledig op. Online word je overladen met het wow-effect, want hoe geweldig is deze technologie wel niet? De mogelijkheden lijken grenzeloos. Maar wat veelal ontbreekt is de hoe-vraag: Hoe begin ik? Het antwoord op deze vraag vind je in dit boek. 
    recensie
    Marketing
    24 februari 2023
    Henk Jan Kamsteeg
    3-4 minuten leestijd
     Passie voor je vak is niet voldoende. Weet je ook potentiële klanten te bereiken en ervan te overtuigen dat ze bij jou moeten zijn voor je diensten en of producten? ‘Een marketingplan van 1 pagina’ van Allan Dib kan je hier ongetwijfeld bij helpen.
    recensie
    Internet en social media
    22 februari 2023
    Elly Stroo Cloeck
    3-5 minuten leestijd
    Ik zit op LinkedIn, met 9 miljoen anderen. Ik lees veel posts, en natuurlijk wil ik dat anderen mijn posts lezen, ik wil een zo’n groot mogelijk bereik. Maar hoe? Ina Boer heeft met ‘Zo bedenk je de perfecte post op LinkedIn’ een superhandig boek geschreven waarin LinkedIn functionaliteit en copywriting samenkomen. Lezenswaardig omdat je het moet lezen (nee, geen typo).
    Interview
    Internet en social media
    15 februari 2023
    Bas Hakker
    5-7 minuten leestijd
    Ina Boer was jarenlang uitgever van managementboeken, maar besloot drie jaar geleden als uitgeefcoach aan de slag te gaan. Onderdeel van haar werk is auteurs helpen bij het promoten van hun managementboek en LinkedIn is daarvoor een ideaal platform. Ze schreef een boek over hoe je dat handig aanpakt: ‘Zo bedenk je de perfecte post op LinkedIn’.
    preview
    Marketing
    9 februari 2023
    Allan Dib
    4-6 minuten leestijd
    In ‘The Book of Survival’ schreef Anthony Greenbank het volgende: ‘Om een lastige situatie te overleven, hoef je niet te beschikken over de spierballen van Hercules of de intelligentie van Einstein. Je hoeft alleen maar te weten wat je moet doen.’
    recensie
    Internet en social media
    9 februari 2023
    Peter de Roode
    3-4 minuten leestijd
    Nee, ik ben al LinkedIn-expert... Ik wist immers een paar knopjes te vinden en meende dat dat voldoende was. Maar na het lezen van het vlot geschreven ‘Zo bedenk je de perfecte post op LinkedIn’ van Ina Boer, ben ik daar toch anders naar gaan kijken. Het bevat zo veel praktische tips, en is zo helder geschreven dat ik mij uitgedaagd voelde om meer uit LinkedIn te halen.
    recensie
    Marketing
    7 februari 2023
    Henk Jan Kamsteeg
    3-5 minuten leestijd
    Het kan (lees: moet) beter wanneer het gaat om klantgerichtheid van veel bedrijven. Wie hier serieus werk van wil maken, doet er goed aan te duiken in ‘Why your customer experience program will fail’ van Friederike Niehoff en Aleksandra Pilniak.
    recensie
    Marketing
    6 februari 2023
    Ment Kuiper
    3-5 minuten leestijd
    Voor een marketeer kan een boek eigenlijk niet beter beginnen dan met een ondertitel waarin staat dat het boek een gids is. Een gids om je business te versterken met als uitgangspunt de keuzes die klanten maken. Ik heb het over ‘The Customer Leader - A Leadership Guide to Build Great Business through the Choices Customers Make’.
    recensie
    Marketing
    3 februari 2023
    Wim Krol
    3-4 minuten leestijd
    Het is steeds moeilijker om je te onderscheiden op producten alleen. Product/service combinaties en totaaloplossingen zijn voorbeelden van waardeproposities die klanten sterker binden en de druk op de prijs verminderen. Jean-Pierre Thomassen legt in ‘Handboek Strategische B2B-Marketing’ in heldere, praktische stappen uit hoe je op basis van analyse van het huidige klantenbestand interessante segmenten kunt onderscheiden en daarvoor dergelijke waardeproposities kunt ontwikkelen.
    interview
    Internet en social media
    2 februari 2023
    Karin de Zwaan
    2-3 minuten leestijd
    Ina Boer heeft 20 jaar als uitgever gewerkt en ze gaf in die hoedanigheid meer dan 500 managementboeken uit. Nu begeleidt ze (aankomende) auteurs bij het hele traject van idee tot publicatie. In een bonusaflevering van podcast De Boekenpraktijk praten we over alles wat er komt kijken bij het schrijven en uitgeven van een managementboek. Want haar eerste boek is inmiddels gepubliceerd: 'Zo bedenk je de perfecte post op LinkedIn'. 
    boekenlijst
    Algemeen management
    31 januari 2023
    Managementboek Redactie
    In 2023 wordt voor de 21ste keer het Managementboek van het Jaar gekozen. Sinds augustus bekijkt en leest de jury de oogst van 2022. Op zoek naar de boeken met inhoud: geen sterke, maar goede verhalen. Geen fabeltjes, geen mythes. Maar een theorie die de praktijk recht doet. Goed verwoord en aantrekkelijk vormgegeven.
    recensie
    Internet en social media
    30 januari 2023
    Louis Thorig
    3-4 minuten leestijd
    Met circa 9 miljoen gebruikers is LinkedIn het grootste zakelijke platform van Nederland. Zo leent het netwerk zich uitstekend om ondermeer de juiste baan of stageplaats te vinden, verbinding te maken, professionele relaties te versterken en vaardigheden te leren die je nodig hebt om te slagen in je carrière. Maar LinkedIn leent zich eigenlijk voor veel meer.
    recensie
    Marketing
    20 januari 2023
    Rudy Kor
    4-6 minuten leestijd
    Een merk dat een sterke emotionele band heeft met zijn klanten, levert de organisatie een voordeel op op zijn concurrenten. Dat is de stelling van Greg Hoffman in Het emotie effect.
    Interview
    Marketing
    20 januari 2023
    Bas Hakker
    5-8 minuten leestijd
    Paul ter Heyne baarde opzien met zijn boek ‘Genoeg van reclame’. Hierin legt hij uit waarom reclame bijna geheel overbodig is in zijn ogen, maar dat er sprake is van een Prisoners Dilemma: ‘Als er eentje reclame maakt, dan moet jij het ook gaan doen.’
    recensie
    Internet en social media
    19 januari 2023
    Danny Mullenders
    3-4 minuten leestijd
    Ina Boer is uitgeefcoach, en LinkedIn- en marketingcoach voor ondernemers die het voornemen hebben een boek te schrijven. Daarvoor was zij uitgever van managementboeken, waarvan overigens een behoorlijk aantal de nummer 1-plek bereikten op managementboek.nl.  
    recensie
    Internet en social media
    13 januari 2023
    Sjors van Leeuwen
    3-4 minuten leestijd
    Hoe val je op tussen 9 miljoen LinkedIn-gebruikers? Juist, door de perfecte post! Hoe je die maakt vertelt Ina Boer in het boek ‘Zo bedenk je de perfecte post op LinkedIn’.
    recensie
    Marketing
    12 januari 2023
    Thomas Cech
    3-5 minuten leestijd
    Het nieuwste boek van Jean-Pierre Thomassen is een ware aanwinst voor het B2B domein. Het boek zet op gestructureerde, onderbouwde en duidelijke wijze uiteen hoe B2B-bedrijven marketing in moeten zetten. Dat moet op integrale en strategische manier waardoor het accountable wordt en een profitcenter. Hoe je dat doet, lees je in dit boek. Een must-read voor iedere commercieel manager of directeur die werkzaam is in de B2B of deze bedrijven adviseert.  

    Populaire producten

      Personen

        Trefwoorden