Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Waardering door klanten

Klanten management als fundament voor Totale Kwaliteit

Ingenaaid Nederlands 1998 9789014070773
Dit product is niet leverbaar

Samenvatting

Klantgerichtheid, klanttevredenheid, klantentrouw, klantenwaarde... De klant als een van de belangrijkste succesfactoren van de onderneming wordt meer en meer erkend. Zeer tevreden klanten zijn immers terugkomende klanten. Nu is de theorie rondom klanttevredenheid eenvoudiger dan de praktijk. 'De klant centraal stellen' klinkt voortreffelijk, maar is een moeizaam proces. De gehele organisatie moet immers tot in elk detail klantgericht gemaakt worden. De kennis van de klant moet sterk vergroot worden. Processen dienen aangepast te worden. Medewerkers moeten een blijvende klantgerichte houding aannemen. En het management dient een belangrijke sturende en motiverende rol te vervullen. Al met al kan dit zeer grote gevolgen hebben voor de organisatie. Dit alles wordt bemoeilijkt door de vele misverstanden die er zijn rondom het thema 'waardering door klanten'. Vaak wordt (ten onrechte) gedacht dat begrippen als klantgerichtheid en -tevredenheid subjectief zijn, dat klanttevredenheid niet kan worden gemeten en dat de organisatie hier niet op kan sturen. Sommigen denken dat een twee- of driedaagse training 'Klantgerichtheid' volstaat. Thomassen wil dergelijke misverstanden de wereld uithelpen. Daarnaast geeft hij aan waar en hoe de onderneming haar prestaties ten opzichte van de klant meetbaar kan verbeteren.

Specificaties

ISBN13:9789014070773
Taal:Nederlands
Bindwijze:ingenaaid
Aantal pagina's:295
Druk:0
Hoofdrubriek:Marketing

Expertrecensies (1)

recensie
Waardering door klanten
Peter de Roode | 21 maart 1999
Waardering door klanten is het eerste boek uit een serie over Totale Kwaliteit en het INK- model. Uitgangspunt van het boek is om de praktische betekenis zichtbaar te maken van het centraal stellen van de klant in organisaties.
Lees verder

Lezersrecensies

3.0 van de 5
1 stem
0
0
1
0
0

Over Jean-Pierre Thomassen

dr Jean-Pierre Thomassen studeerde aan de Hogere Hotelschool Den Haag en de Erasmus Universiteit Rotterdam. Hierna is hij snel het organisatie-adviesvak ingegaan. Sinds 1993 ondersteunt hij als gespecialiseerd  organisatieadviseur directies bij de omslag naar een waarde-, klant- en servicegerichte focus. In deze periode is hij werkzaam geweest voor bedrijven, publieke organisaties en zorginstellingen. Hij is founding member van het Service Excellence Institute en (co)auteur van 17 klantgerelateerde boeken zoals 'Waardering door klanten', 'De Customer Delight Strategie', 'Service Excellence', 'Excelleren in Service' en 'Handboek strategische B2B marketing' (2022). In 2017 is hij aan de Rijksuniversiteit Groningen gepromoveerd op het thema 'servicegaranties'. Sinds dat jaar is hij als part-time B2B-marketing docent verbonden aan deze universiteit.

Andere boeken door Jean-Pierre Thomassen

Inhoudsopgave

Deel 1 - Klantenmanagement en de klantenscorekaart

1. Klantenmanagement
2. Doelgroepbepaling en klantensegmentatie. De juiste klanten kiezen
3. Klantgerichtheid: de klant centraal stellen
4. Klanttevredenheid en -vertrouwen: basis voor klantentrouw
5. Klantentrouw en klantwaarde: basis voor toekomstig financieel succes
6. De klantenscorekaart
7. Beleidsmatige verankering van waardering door klanten
8. Organisatiestructuur en -processen
9. Klantgerichte medewerkers
10. Zeven Customer Delight-strategieën

Deel 3 - Het Model Nederlandse Kwaliteit en het verbeterproces

11. Het Model Nederlandse Kwaliteit en de aandachtsgebieden
12. Het proces op weg naar excellentie

Bijlagen
Met dank aan
Bronvermelding/Literatuuropgave
Publicaties op het gebied van kwaliteitszorg

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Waardering door klanten