

prof. dr. Barry Derksen professor Antwerp Management school, Novi University Applied Sciences, VU Amsterdam, post graduate IT audit, Compliancy & Advisory. He is global Director Trust & Security (CISO) at LeasePlan and boardmember at ISACA and SSA (SecureSoftwareAlliance.org).
Meer over Barry DerksenImpact of IT Outsourcing on Business & IT Alignment
Gebonden Engels 2013 1e druk 9789081786614Samenvatting
IT uitbesteding doet er niet toe ... vanuit het perspectief aansluiting tussen bedrijfsvoering en IT
Dit proefschrift is het eindresultaat van meer dan vier jaar onderzoek en meer dan vijftien jaar praktijkervaring op het gebied van aansluiting tussen bedrijfsvoering en IT2 (business & IT alignment) enerzijds en de beïnvloeding van IT uitbesteding anderzijds.
Dit proefschrift test de hypothese: 'IT uitbesteding heeft een negatieve invloed op de aansluiting tussen bedrijfsvoering en IT: Naast het testen van de hypothese geeft dit proefschrift ook antwoorden op bedrijfsvraagstukken gebruik makend van de volgende onderzoeksvragen:
1. Verschilt de professionaliteit van de aansluiting afhankelijk van de mate van IT uitbesteding?
2. Op welke gebieden verschilt de aansluiting?
3. Beïnvloedt IT uitbesteding de mate van professionaliteit van de aansluiting?
4. Wat zijn de bepalende kenmerken voor de professionaliteit van de aansluiting?
De hypothese is afgewezen. De belangrijkste conclusie is dat IT uitbesteding geen negatieve invloed heeft op de aansluiting tussen bedrijfsvoering en IT gebaseerd op de correlatie tussen de mate van IT uitbesteding en aansluiting tussen bedrijfsvoering en IT. IT uitbesteding kan een kleine positieve invloed hebben op de professionaliteit (volwassenheid) van de aansluiting tussen bedrijfsvoering en IT (hierna afgekort als aansluiting). Dit is verschillend in diverse situaties vanuit het perspectief van contingentie factoren (bijvoorbeeld branche en omvang van de organisatie).
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
Summary
Dutch summary
Research background & approach
Part 1: Background & approach
Part 2: Research design
Literature research
Part 3: Business & IT alignment components
Part 4: IT Outsourcing characteristics
Part 5: Measuring BIA maturity and the ITO influence (BIAS)
Part 6: Relevant contingency factors
Field research / detailed results
Part 7: Detailed Results
Consolidated results & analysis
Part 8: Consolidated results
Part 9: Analysis and interpretation
Appendices:
A: References
B: List of LinkedIn groups addressed for response
C: ITO questionnaire
D: BIA questionnaire
E: ITO Survey research questionnaire
F: Short Survey questionnaire (Dutch)
G: SPSS variable overview
H: Expert panel
I: Case results
J: BIA score & degree ITO using imputation
K: About the author
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan