

Marc Verbraak is klinisch psycholoog en cognitief gedragstherapeut. Hij werkt als inhoudelijk directeur bij de HSK Groep en als hoofdopleider gezondheidszorgpsychologen bij het SPON/ACSW van de Radboud Universiteit Nijmegen.
Meer over de auteursHandboek voor gz-psychologen
Gebonden Nederlands 2010 1e druk 9789085064466Samenvatting
Van eerstelijnshulp tot ouderenzorg tot forensische psychiatrie: de gz-psycholoog is alomtegenwoordig in de gezondheidszorg. Maar wat is de rol van de gz-psycholoog? Wat zijn de specifieke competenties en hoe vertalen die zich naar de beroepspraktijk? Deze vragen staan centraal in het baanbrekende Handboek voor gz-psychologen.
In 45 hoofdstukken onderzoeken de auteurs het eigene van het beroep van de gz-psycholoog. Waarin verschilt de gz-psycholoog bijvoorbeeld van de klinisch (neuro)psycholoog en de psychotherapeut? Er worden onderwerpen besproken als diagnostiek en indicatiestelling, psychologische behandelingen, juridische en ethische aspecten en opleidingen. Daarnaast is er veel aandacht voor de verschillende sectoren waarbinnen gz-psychologen werkzaam zijn. Anders dan in andere handboeken, waarin de casuïstiek vaak over cliënten gaat, staat ditmaal de gz-psycholoog zélf centraal.
Handboek voor gz-psychologen is bedoeld voor gz-psychologen in opleiding en alle andere professionals in de gezondheidszorg die meer willen weten over dit veelzijdige beroep. Bovenal is het een onmisbaar boek voor de snelgroeiende beroepsgroep van gz-psychologen, waarvan er inmiddels meer dan 13.000 zijn in Nederland.
Specificaties
Lezersrecensies
Over Kees Hoogduin
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan