Collegereeks: Strategie 3.0
Sterk naar de toekomst
Masterclass met Jamie Anderson, Wouter de Vries jr., Rene ten Bos, Jeroen Geelhoed, Jeroen Kemperman, Annemieke Roobeek, Thijs Homan, Bob de Wit
Masterclass met Jamie Anderson, Wouter de Vries jr., Rene ten Bos, Jeroen Geelhoed, Jeroen Kemperman, Annemieke Roobeek, Thijs Homan, Bob de Wit
Collegereeks: Strategie 3.0
Sterk naar de toekomst
Collegereeks: Strategie 3.0
Sterk naar de toekomst
Masterclass met Jamie Anderson, Wouter de Vries jr., Rene ten Bos, Jeroen Geelhoed, Jeroen Kemperman, Annemieke Roobeek, Thijs Homan, Bob de Wit
Met onder andere...



Over deze masterclass
De dynamiek van de markt vraagt om nieuwe, innovatieve strategieën. Behaalde successen uit het verleden zijn geen garantie meer voor succes in de toekomst. Bekende voorbeelden hiervan zijn Nokia, FreeRecord Shop en Kodak. Wat is de strategie om uw organisatie naar nieuwe successen te loodsen?
De collegereeks Strategie 3.0 biedt u de handvatten om uw strategie aan te passen aan de sterk veranderende wereld. Zodat u met slimme strategische keuzes uw organisatie flexibeler, duurzamer én slagvaardiger maakt.
Dit is dé collegereeks over bewezen successtrategieën vertaald naar deze tijd.
De thema's die aan bod komen zijn:
• Strategisch denken en besluitvorming
• De impact van trends
• Dynamiek van organisatieverandering
• Briljante businessmodellen
• Strategie volgens Lady Gaga
Organisatie = Focus Conferences
Deze collegereeks is een productie van Focus Conferences i.s.m. Managementboek. Uw aanmelding wordt bevestigd en gefactureerd door Focus Conferences.
Sprekers








Praktische informatie
Programma
1e college: Strategisch denken in de dienstensector (26-3)
Door Wouter de Vries
Strategische keuzes blijven uit òf worden te veel vanuit het goederen-denken gemaakt. En mocht het nog niet duidelijk zijn: de ontwikkeling van een strategie vereist in de dienstensector een andere aanpak met andere vraagstukken dan bij een boterfabrikant of een shampoo-boer. Dienstenmarketing en management vereist dan ook een andere aanpak. Waar blinkt u, of de organisaties, bijvoorbeeld in uit?
Waarom zou de klant zijn geld aan u geven? De filosofie van de blauwe banaan is gebaseerd op 4 B’s: Behoefte (van uw klant); Belofte (waar staat u zelf voor); Beleving (hoe ervaart de klant het); en uiteindelijk Bewijs (welk bewijs heeft u gegenereerd aan het eind van het jaar). En voor alle duidelijkheid: een eerste plaats is volgens de theorie van de Blauwe Banaan een mooi Bewijs.
2e college: Strategisch denken (2-4)
Door René Ten Bos
Prof. dr. René ten Bos stelt de vanzelfsprekendheden van het gangbare strategie- proces aan de orde. Hij nodigt u uit om na te denken over wat strategie in de praktijk betekent. Voorwaarde voor zo’n reflectie is dat u het aandurft om alledaagse vanzelfsprekendheden onder de loep te nemen. Dit leidt tot vragen als: kunnen managers eigenlijk wel keuzes maken? Is het zinvol om lange sessies te besteden aan missies en visies? Hoe irrationeel is ‘spontane’ strategie? Kenmerk van een goed strateeg in de filosofie van Ten Bos is dat hij in staat is om buiten het systeem om te handelen en te denken en zich te laten leiden door wat hij wil, niet door wat moet.
3e college: De impact van trends (9-4)
Door Désirée van Gorp
Désirée van Gorp verbindt globale trends aan de dagelijkse praktijk van bedrijven. Door de toegenomen connectiviteit kunnen ontwikkelingen elders immers grote gevolgen hebben voor lokale industrieën. Wat betekenen veranderende politiek, nieuwe technologie of ontwikkelingen op het gebied van sustainability voor uw bedrijfsstrategie? Désirée van Gorp confronteert u tijdens dit college met een aantal ontwikkelingen en bespreekt met u wat deze voor u betekenen en wat u zou kunnen doen om aangesloten te blijven bij de nieuwe werkelijkheid.
4e college: Lady Gaga-strategie (16-4)
Door Jamie Anderson
Als het gaat om succesvolle strategieën voor innovatie en creativiteit kan het bedrijfsleven veel leren van artiesten, zo stelt Anderson. Creatieve genieën zoals van Gogh, Picasso, Damien Hirst, Madonna of Lady Gaga laten zien dat ‘buiten de lijntjes kleuren’ loont. Richt je op een nieuw publiek, herdefinieer je werk en breng het op een andere manier naar de markt. Dit zijn de drie sleutelprincipes die prof. Jamie Anderson vond bij creatieve kunstenaars, maar ook bij succesvolle bedrijven zoals Apple, McDonalds of het Vlaamse Studio 100. Een college over strategieën voor succesvolle business-innovatie, marketing en de rol van de nieuwe media.
(Dit college wordt in het Engels gegeven.)
5e college: Briljante businessmodellen (23-4)
Door Jeroen Geelhoed en Jeroen Kemperman
U hebt het gevoel dat uw organisatie het écht anders moet doen, maar u weet nog niet hoe. Toch vraagt de markt om nieuwe aanpakken. Jeroen Geelhoed en Jeroen Kemperman onderzochten zestien briljante businessmodellen en kwamen tot de conclusie dat briljante businessmodellen schitteren door verschil. Tegelijk zijn ze zonder uitzondering visiegedreven (vanuit de overtuiging hoe het echt anders moet), volhardend, radicaal, consequent en baanbrekend. Laat u in dit college inspireren door bedrijven die het fundamenteel anders hebben gedaan en daarmee echt iets veranderd hebben in de levens van alle betrokkenen.
De vertaalslag naar de toepasbaarheid in uw organisatie wordt gemaakt.
6e college: The New normal (30-4)
Door Annemieke Roobeek
Prof. dr. Annemieke Roobeek combineert in dit college drie zaken die essentieel zijn voor de toekomst van ondernemingen en de economie; duurzaamheid, innovatie en jongeren.
Economische vooruitgang en het creëren van een duurzame samenleving zijn in haar optiek onlosmakelijk verbonden. Het ontwikkelen van nieuwe, duurzame businessmodellen en het benutten van de creativiteit van de nieuwe generatie vormen daarbij belangrijke sleutels. Annemieke Roobeek levert verrassende conceptuele inzichten over de economische waarde van duurzaamheid met een hoge praktische toepassingswaarde. Bij de jongeren is het kwartje al gevallen. Back to normal is geen optie, dit is het moment om het anders te gaan doen; op naar ondernemen in the New Normal.
7e college: De binnenkant van strategie (21-5)
Door Thijs Homan
Het succes van een gekozen strategie is voor een groot deel afhankelijk van het draagvlak dat u hiervoor weet te creëren. Prof. dr. Thijs Homan biedt u een nieuw perspectief op organisatieverandering: wat gebeurt er precies als organisaties veranderen? Hoe beleven de betrokkenen dat? En onder welke condities komen zij in beweging? Kortom: hoe ziet het organisatielandschap er uit van al diegenen die samen de organisatie creëren, stabiel houden of juist bewegen? Een grondige analyse van dynamieken in dat organisatielandschap, leidt tot nieuwe inzichten over wat organisatieverandering nu echt is.
8e college: Strategisch leiderschap (28-5)
Door Bob de Wit
De inrichting van de top van de organisatie
Strategie speelt zich af op een speelveld dat wordt afgebakend door ronduit tegenstrijdige visies en theorieën. De grootste namen in de wereld van management spreken elkaar tegen. Ken al uw goeroes, maar volg geen van hen. De paradox is het sleutelbegrip in dit college. Om de corporate jungle, waar ieder voor zich zelf zorgt, te mijden, dient u vier ‘organising principles’ op de juiste manier toe te passen. Na 20 jaar begrijpt Bob de Wit waar het werkelijk om gaat: de top van de organisatie zo inrichten dat u de juiste strategische keuzes maakt.
Voorwaarden
Aanmelden
Als u dat wenst, kunt u zich ook aanmelden per telefoon (010-4731397) of via e-mail. Na aanmelding ontvangt u van ons een bevestiging en een factuur. Door u aan te melden voor deze reeks, gaat u akkoord met de in deze folder vermelde aanmeldingsvoorwaarden. Een week voor aanvang sturen wij u een herinnering en een routebeschrijving.
Deelnamekosten
De kosten van deelname aan de volledige cyclus (alle 8 colleges) incl. documentatie, deelnamecertificaat, koffie, thee en maaltijden bedragen € 2.395,- (ex. btw). Prijzen zijn exclusief BTW. Aanmelden voor een of enkele colleges is in principe niet mogelijk. Wel kunt u iemand in uw plaats laten deelnemen. Het is tevens mogelijk verschillende collega's of relaties deel te laten nemen. Op die manier neemt u een bedrijfsabonnement en stelt u anderen ook in staat om kennis te nemen van deze boeiende stof.
Groepsarrangementen
Steeds meer organisaties sturen een delegatie van meerdere deelnemers naar onze seminars. Dat maakt het toepassen van de inzichten in de praktijk veel gemakkelijker: iedereen is bijgespijkerd en kan meteen samen aan de slag. Voor groepen gelden aangepaste, aantrekkelijke voorwaarden. Stuur ons een e-mail voor de mogelijkheden.
Deelnamecertificaat
Deelnemers die deelnemen aan de gehele reeks, ontvangen na afloop een deelnamecertificaat.
Verhindering
Indien u onverwacht verhinderd bent, kunt u zich, mits tijdig aan ons doorgegeven, altijd laten vervangen. Annuleren is helaas niet mogelijk.
Ook interessant voor u"
Rubrieken
- Advisering
- Algemeen management
- Coaching en trainen
- Communicatie en media
- Computer en informatica
- Economie
- Financieel management
- Inkoop en logistiek
- Internet en social media
- IT-management / ICT
- Juridisch
- Leiderschap
- Marketing
- Mens en maatschappij
- Non-profit
- Ondernemen
- Organisatiekunde
- Personal finance
- Personeelsmanagement
- Persoonlijke effectiviteit
- Projectmanagement
- Psychologie
- Reclame en verkoop
- Strategisch management
- Verandermanagement
- Werk en loopbaan