De emphatiefactor

De Sleutel tot effectieve communicatie

E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2012 1e druk 9789047005254
Dit product is niet leverbaar

Samenvatting

Hebzucht is uit. Empathie is in, aldus Frans de Waal. Marie Miyashiro maakt in dit boek duidelijk hoe de Empathiefactor de effectiviteit van alle communicatie vergroot. Stephen Covey noemt het 'Eerst begrijpen, dan begrepen worden'. Als persoon levert het u betere relaties met vrienden, familie en collega's op. Op team- en organisatieniveau betekent de Empathiefactor betere klantrelaties en succesvolle samenwerking.

Miyashiro baseert zich op het door Marshall Rosenberg ontwikkelde gedachtegoed van Geweldloze Communicatie. Ze geeft duidelijke en praktische handvatten om de communicatie te verbeteren en in lijn te brengen met uw eigen doelen of die van uw organisatie.

Specificaties

ISBN13:9789047005254
Taal:Nederlands
Bindwijze:e-book
Beveiliging:watermerk
Bestandsformaat:epub
Aantal pagina's:146
Druk:1
Verschijningsdatum:19-6-2012

Expertrecensies (2)

recensie
De empathiefactor
Dick Bos | 27 november 2012
Het leek zo'n aantrekkelijk boek 'De empathiefactor' van Marie Miyashiro, maar wat een worsteling om door het boek heen te komen! Op het risico af dat de auteur, een gerenommeerde organisatieconsultant, te kort wordt gedaan, moet ik toch opmerken dat wat in dit boek wordt gepresenteerd geen echte eyeopener is.
Lees verder
recensie
De empathiefactor
Nico Jong | 12 september 2012

Lezersrecensies

4.5 van de 5
2 stemmen
1
1
0
0
0

Interviews en artikelen (2)

nieuws
Empathische manager kan beter nadenken
Ger Post 29 juni 2015 Empathisch management is in. En dat betekent: eerst flink meevoelen en dan denken. Filosofen denken daar anders over.
nieuws
Literaire fictie traint empathie
Ger Post 21 oktober 2013 ‘Hebzucht is uit, empathie is in’ betoogde Frans de Waal al een paar jaar geleden. Volgens de auteur is met de verkiezing van Obama in 2008 en de financiële crisis een nieuw tijdperk ingegaan. Van empathie dus.

Over Marie Miyashiro

Marie R. Miyashiro heeft al meer dan 28 jaar ervaring als consultant en deskundige op het gebied van Geweldloze Communicatie en heeft vele Fortune 500-bedrijven geholpen hun communicatie en daarmee hun prestaties te verbeteren. Ze studeerde communicatiewetenschap aan de prestigieuze Northwestern-universiteit en won een aantal prijzen voor haar werk als consultant op dit gebied. Ook in Nederland wordt deze managementtechniek met veel succes toegepast.

Andere boeken door Marie Miyashiro

Inhoudsopgave

Inhoudsopgave

Dankwoord bij Nederlandstalige uitgave
Dankwoord
Voorwoord

Deel 1: Empathie en het besef van behoeften begrijpen
1. Een kennismaking met de derde dimensie en Integrated Clarity
2. Gebruikmaken van de menselijke factor
3. De basisprincipes van Geweldloze Communicatie
4. Een besef van behoeften toepassen op de werkvloer

Deel 2: Empathie praktisch toepasbaar maken
5. Hoe verhoog je zelfproductiviteit?
6. Hoe verhoog je interpersoonlijke productiviteit?
7. Hoe verhoog je de productiviteit van teams of organisaties?
8. Op behoeften gebaseerde beslissingsinstrumenten

Deel 3: De werkvloer transformeren
9. Boosheid, schuldgevoel, angst en schaamte op de werkvloer wegnemen
10. Verbinding maken met mensen die onze vaardigheden op de proef stellen
11. Implicaties voor de toekomst van de werkvloer

Bijlage
Noten
Bibliografie
Mensen die aan dit boek hebben bijgedragen
Over Geweldloze Communicatie
Over de auteur
Over Empathiefactor
Register

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        De emphatiefactor