Logistiek voor Webwinkels 2013

Internationaal onderzoek onder webwinkels en consumenten

E-book Pdf met watermerkbeveiliging Nederlands 2014 1e druk 9789086571833
Dit product is niet leverbaar

Samenvatting

Deze uitgave betreft de publicatie van het 'Onderzoek Webwinkel Logistiek 2013' van Simtrec. Het onderzoeksrapport is een vervolg op eerdere onderzoeken van DeliveryMatch.

In dit rapport zijn diverse vergelijkingen opgenomen tussen onderzoeksresultaten uit 2011, 2012, 2013 en zijn de internationale onderzoeksresultaten van Nederlandse, Britse, Duitse, Franse en Belgische Webshops met elkaar vergeleken. Wat voor logistieke service bieden Online Retailers anno 2013, tegen welke prijs en hoe communiceren ze hier over?

Verder is het onderzoek uitgebreid met een onderzoek onder ruim 1000 Nederlandse online consumenten. Zij hebben aangegeven wat hun logistieke ervaringen en wensen zijn op het gebied van online kopen. Hiermee is het ook mogelijk geworden om niet alleen de ontwikkeling van de webshop logistiek in Nederland te volgen en te vergelijken met de landen om ons heen, maar ook een vergelijking te maken tussen wat de webwinkels op logistiek vlak aanbieden aan de online consumenten en wat de online consument feitelijk belangrijk vind.

Het geheel stelt webshops, logistiek dienstverleners en vervoerders in staat om een korte- en lange termijn visie te ontwikkelen over hoe online sales en logistiek dusdanig aan elkaar te koppelen dat de logistiek als sales motor voor de online retail kan gaan fungeren.

Specificaties

ISBN13:9789086571833
Taal:Nederlands
Bindwijze:e-book
Beveiliging:watermerk
Bestandsformaat:pdf
Aantal pagina's:128
Uitgever:Simtrec
Druk:1
Verschijningsdatum:24-1-2014

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Over Roland Slegers

Roland Slegers begon zijn carrière op 21-jarige leeftijd als officier bij de Koninklijke Landmacht waar hij zijn eerste managementervaring op deed. Na een aantal jaren heeft hij de overstap gemaakt naar het bedrijfsleven en daar diverse managementposities in, vooral, veranderende omgevingen ingevuld. Begin 2006 heeft hij de keuze gemaakt om met zijn bedrijf Simtrec BV als zelfstandig interim manager/consultant binnen logistieke omgevingen veranderprocessen vorm te geven en te realiseren. Daarnaast coacht hij directie en MT leden van logistieke bedrijven en organisaties op het gebied van persoonlijke ontwikkeling, leiderschap en communicatie en geeft hij trainingen op dit vlak.

Andere boeken door Roland Slegers

Inhoudsopgave

Voorwoord
Informatie over Simtrec en DeliveryMatch

1. Management samenvatting

2. Verantwoording
2.1 Onderzoek webshops
2.2 Aantal onderzochte webshops
2.3 Onderzochte branches
2.4 Internationale vergelijking
2.5 Onderzoek consumenten
2.6 Demografische kenmerken doelgroep
2.7 Ervaring met online bestellen van bel-pakjes
2.8 Positieve ervaringen met het bestellen van af te leveren producten
2.9 Negatieve ervaringen met het bestellen van af te leveren producten
2.10 Conclusie positieve en negatieve ervaringen

3. Barrières voor Online consument, kansen voor de webshops
3.1 Inleiding
3.2 Redenen om niet online te kopen
3.3 Redenen om geen pakketten online te bestellen
3.4 Gaat consument meer online kopen als de bezorging beter aansluit op wensen?
3.4.1 Meer bestellen
3.4.2 Niet meer bestellen
3.5 Conclusie

4. Logistieke informatie op de homepage
4.1 Inleiding
4.2 Logistieke informatie op de homepage Nederlandse webshops.
4.3 Internationale vergelijking
4.4 Best Practice
4.5 Waar vind je de logistieke informatie op de homepage Nederlandse webshops
4.6 Internationale vergelijking
4.7 Conclusie

5. Details over logistieke service: Waar vind je ze en welke informatie wordt gegeven ?
5.1 Inleiding
5.2 Hoe kom je bij logistieke informatie (Nederlandse webshops)?
5.3 Internationale vergelijking
5.4 Conclusie

6. Aanbod van vervoerders
6.1 Inleiding
6.2 Welke vervoerders worden er genoemd?
6.3 Internationale vergelijking
6.4 Conclusie

7. Landelijke afhaalpunten en tevredenheid afhaalpunten
7.1 Dienstverleners die afhaalpunten bieden:
7.2 Internationale vergelijking
7.3 Conclusie
7.4 Ervaring en tevredenheid van de consument met het afhalen bij een afhaalpunt
7.4.1 Tevreden over afhaalpunt
7.5 Ontevreden over afhaalpunt
7.6 Conclusie
7.7 Algemene conclusie

8. Informatie over levertijd en cut-off tijden
8.1 Inleiding
8.2 Informatie over levertijd
8.3 Internationale vergelijking
8.4 Levertijden van 24 uur tot 2 weken
8.5 Internationale vergelijking
8.6 Belang 24 uurs levering
8.7 Conclusie
8.8 Cut-off tijden
8.9 Internationale vergelijking
8.10 Cut-off tijden hoofdlijnen
8.11 Internationale vergelijking
8.12 Conclusie
8.13 Algemene conclusie

9. Voorraad/levertijd informatie bij concrete productaankoop
9.1 Inleiding
9.2 Informatie van webshop voordat product in het mandje wordt gelegd
9.3 Best practice
9.4 Internationale vergelijking
9.5 Belang om tijdens het online aankopen te kunnen zien of een artikel op voorraad is
9.6 Welke levertijd is acceptabel wanneer artikel niet op voorraad is?
9.7 Conclusie

10. Track & Trace-informatie
10.1 Inleiding
10.2 Wordt er informatie over Track&Trace gegeven?
10.3 Internationale vergelijking
10.4 Conclusie

11. Retourzenden: Binnen welke termijn en op welke manier ?
11.1 Inleiding
11.2 Bedenktermijn
11.3 Internationale vergelijking
11.4 Op welke wijze kun je retour zenden?
11.5 Internationale vergelijking
11.6 Hoeveel retouropties bieden webshops aan?
11.7 Internationale vergelijking
11.8 Best Practice
11.9 Conclusie
11.10 Tevredenheid retourneren
11.10.1 Tevredenheid met retourzendingen
11.10.2 Ontevredenheid met retourzendingen
11.11 Conclusie
11.12 Algemene conclusie

12. Bezorgkosten
12.1 Inleiding
12.2 Bezorgkosten
12.3 Internationale vergelijking
12.4 Drempelbedrag voor gratis bezorgen
12.5 Internationale vergelijking
12.6 Bezorgkosten van pakjes die niet door de brievenbus kunnen
12.7 Internationale vergelijking
12.8 Bereidheid om te betalen voor bezorging
12.9 Conclusie
12.10 Algemene conclusie

13. Administratieve handelingen in de checkout
13.1 Inleiding
13.2 Administratieve handelingen in de checkout
13.3 Internationale vergelijking
13.4 Conclusie

14. Afleveradressen
14.1 Inleiding
14.2 Mogelijke afleverbestemmingen
14.3 Internationale vergelijking
14.4 Flexibiliteit in afleveradressen
14.5 Internationale vergelijking
14.6 Conclusie

15. Webonly en Multichannel vergelijking afhaalpunten, Click&Collect
15.1 Inleiding
15.2 Verschillen tussen webonly en multi-channel in Nederland
15.3 Webonly webshops
15.4 Internationale vergelijking
15.5 Multi-channel webshops
15.6 Internationale vergelijking
15.7 Best practice
15.8 Conclusie

16. Afleveropties
16.1 Inleiding
16.2 Afleveropties
16.3 Internationale vergelijking
16.4 Afleveropties Nederland
16.5 Internationale vergelijking
16.6 Conclusie
16.7 Best Practice Nederland
16.8 Best Practice Internationaal
16.9 Welke manier van bezorgen heeft de voorkeur?
16.9.1 Afleveren op thuisadres
16.9.2 Click&Collect: Ophalen bij filiaal of een depot
16.9.3 Afleveren op een ander adres dan het thuisadres
16.10 Wenselijkheid om af te laten afleveren bij de buren als u zelf niet thuis bent
16.11 Belang van tevoren te weten wanneer het pakket bezorgd wordt
16.12 Belang kiezen afleverdag en tijdvenster
16.13 Belang artikel 's avonds of zaterdag te laten bezorgen
16.14 Tijdvenster voorkeur
16.15 Conclusie

17. Algemene conclusie

18. Bijlage 1: Lijst met onderzochte / geteste webshops Nederland
19. Bijlage 2: Lijst met onderzochte / geteste webshops Duitsland
20. Bijlage 3: Lijst met onderzochte / geteste webshops UK
21. Bijlage 4: Lijst met onderzochte / geteste webshops België5
22.Bijlage 5: Lijst met onderzochte / geteste webshops Frankrijk

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Logistiek voor Webwinkels 2013