Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
,

De plakfactor

Waarom sommige ideeen aanslaan en andere niet

Paperback Nederlands 2011 9789049801175
Verkooppositie 9999999249 dagen in de top 100
Dit product is niet meer leverbaar

Samenvatting

Broodjeaapverhalen, complottheorieën en verhalen over angstaanjagende ziekten verbreiden zich moeiteloos. Maar mensen met echt belangrijke boodschappen - zoals docenten, politici en journalisten - moeten soms de grootste moeite doen om hun ideeën aan de man te brengen.

Iedereen kent de reclameslogan 'Douwe Egberts koffie, lekkere koffie'. En als u aan bier denkt, denken veel mensen aan 'Heerlijk, Helder, Heineken'. Slogans die al meer dan 20 jaar meegaan. Hoe komt het dat deze slogans blijven hangen en dat u andere alweer na vijf minuten vergeten bent? Waarom floreren sommige ideeën van meet af aan, terwijl andere razendsnel ter ziele gaan? En hoe verbetert u de kansen van waardevolle ideeën?

In 'De plakfactor' geven Chip en Dan Heath de kenmerken van ideeën met kleefkracht en leggen ze uit hoe u hun plakfactor kunt versterken. Deze onmisbare gids laat zien dat 'sticky' ideeën hun kracht ontlenen aan zes belangrijke eigenschappen, die ook u kunt leren beheersen.

Dit boek betekent een ingrijpende verandering in de manier waarop u ideeën overbrengt. 'De plakfactor' is provocerend, onthullend en vaak verrassend grappig. U krijgt de cruciale principes van succesvolle ideeën voorgeschoteld, plus aanwijzingen hoe u met deze regels uw eigen boodschap meer kleefkracht kunt geven. En natuurlijk geeft het heel veel aanstekelijke voorbeelden van hoe het moet... én hoe het niet moet.

Specificaties

ISBN13:9789049801175
Rubriek:Marketing
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:762
Uitgever:Dwarsligger
Druk:1
Verschijningsdatum:9-9-2011

Expertrecensies (3)

Projectleider-Worden.nl | 7 oktober 2011
Tijdens je loopbaan zul je regelmatig een vlammend betoog houden om later tot de ontdekking te komen dat niets van je verhaal is blijven plakken. Om gek van te worden. Het boek 'de plakfactor' van Dan en Chip Heath legt je uit hoe dat komt, en wat je er aan kunt doen om jouw verhalen voortaan te laten 'plakken'.Lees verder
Bas van Vlierden | 23 juni 2010
Het is het doel van elke marketingcommunicatieprofessional: een advertentie, concept, slogan, productidee of andere boodschap die echt bij consumenten blijft hangen. Chip Heath en Dan Heath (Stanford Business School) hebben het boek 'De plakfactor' geschreven om mensen te helpen hun ideeën te laten 'plakken' (sticky ideas).Lees verder
Carla Verwijs | 17 juli 2007
Communicatie bestaat voor een groot deel uit non-verbale communicatie en slechts voor een klein deel uit informatie die we direct en verbaal willen overbrengen, zo lezen we vaak. We besteden dan ook veel aandacht aan de manier waarop we over willen komen bij ons publiek.Lees verder
Alle expertrecensies (3)

Lezersrecensies

4.2 van de 5
32 stemmen
15
11
4
2
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (2)

nieuws
Dag van Zelforganisatie
Joep Schrijvers 12 november 2009 Waarom moet het roer van organiseren volledig om? Dat was de rode draad van de ‘Eerste Nationale Dag voor de Zelforganisatie’. Ruim tweehonderd managers en professionals luisterden woensdag 11 november in De Rotterdamse Doelen naar praktijkmensen en wetenschappers. Waarom werkt het oude managen niet meer? Welke nieuwe vormen worden ontwikkeld? Waarom moeten we ons laten inspireren door de dierenwereld? In de wandelgangen oefenden de bezoekers het onvermijdelijke nieuwe vocabulaire: emergentie, situational awareness, kuddes, zwermen, virale replicatie en natuurlijk het woord ‘zelforganisatie’. Hier was die dag de broedplaats van het nieuwe organiseren.
Alle interviews en artikelen (2)

Over Chip Heath

Chip Heath is docent organisatiegedrag aan de Graduate School of Business van Stanford University.

Andere boeken door Chip Heath

Over Dan Heath

Dan Heath deed onderzoek aan Harvard en is nu consultant bij Duke Corporate Education. Hij is medeoprichter van Thinkwell, een innovatieve uitgeverij van handboeken in nieuwe media.

Andere boeken door Dan Heath

Inhoudsopgave

Inleiding
Wat blijft hangen?

1. Eenvoudig
2. Onverwacht
3. Concreet
4. Geloofwaardig
5. Met gevoel
6. Met een verhaal

Epiloog: Wat blijft hangen...
Zorgen dat ideeën blijven hangen
Handig overzicht

Noten
Woord van dank
Index

Managementboek TOP 5

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        De plakfactor