

Jeff Jarvis heeft een van de populairste blogs over media en nieuws: buzzmachine.com. Ook schrijft hij een mediarubriek voor de The Guardian en doceert hij aan een school voor Journalistiek in New York.
Meer over Jeff JarvisWWGD? What Would Google Do?
Gebonden Engels 2009 1e druk 9780007312108Samenvatting
Geen enkel bedrijf, overheidsinstelling of stichting is er in geslaagd om zo optimaal te profiteren van de mogelijkheden van het internet als Google. En dus is het verstandig u zich bij (internet)beslissingen zou afvragen: Wat zou Google doen?
Jeff Jarvis heeft een van de populairste blogs over media en nieuws: buzzmachine.com. In 'WWGD?' legt hij in een scherp en geestig betoog uit wat Google doet en hoe. Want op internet gaat alles anders. De gebruikers maken er de dienst uit. Bedrijven moeten niet langer praten tegen hun klanten, maar juist naar ze luisteren. Ze moeten hun producten niet langer beschermen, maar juist openstellen. Google begrijpt dat.
Jeff Jarvis laat zien hoe Google dat doet - en hoe iedereen dit kan vertalen naar zijn eigen bedrijf. Zo llaat hij zien wat 2.0 voor bedrijven kan betekenen en hoe internet niet alleen de consumentenmacht mobiliseert, maar ook de maatschappelijke verhoudingen op zijn kop zet.
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
Google rules:
New relationship
New architecture
New publicness
New society
New economy
New business reality
New attitude
New ethic
New speed
New imperatives
If Google ruled the world:
Media
Advertising
Retail
Utilities
Manufacturing
Service
Money
Public welfare
Public institutions
Exceptions
Generation G
Continuing the conversation
Acknowledgements and disclosures
Index
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan