Clayton Christensen is professor Business Administration aan Harvard Business School. Hij schreef meerdere wereldwijde bestsellers waaronder 'The Innovator's Dilemma' dat in de VS werd gekozen tot het beste managementboek van het jaar en door The Economist genoemd wordt als een van de zes belangrijkste boeken ooit geschreven.
Meer over Clayton ChristensenThe Innovator's Dilemma
The Revolutionary Book That Will Change the Way You Do Business
Paperback Engels 2011 1e druk 9780062060242Samenvatting
Innovatiedeskundige Clayton M. Christensen zegt in dit boek dat sterke bedrijven alles goed kunnen doen maar nog steeds marktaandeel kunnen verliezen - of nog erger, helemaal verdwijnen. In dit boek bewijst hij niet alleen wat hij zegt, maar vertelt hij ook hoe u een soortgelijk lot kunt voorkomen.
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
Introduction
Preface
Part 1: Why great companies can fail
1. How can great firms fail? Insights form the Hard disk Drive Industry
2. Value Networks and the Impetus to Innovate
3. Disruptive technological change in the Mechanical Excavator Industry
4. what goes up, can't go down
Part 2: Managing disruptive technological change
5. give responsibility for disruptive technologies to organizations whose customers need them
6. Match the size of the organization to the size of the market
7. Discovering new and emerging markets
8. How to appraise your organisation's capabilities and disabilities
9. Performance provided, market demand, and the product life cycle
10. Managing disruptive technological change: a case study
11. The dilemmas of innovation: a summary
The Innovator's Dilemma Book Group Guide
Index
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan