Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
Wij wijzen u graag op het volgende
Door drukte rondom de feestdagen zijn de levertijden van PostNL aangepast en kan uw pakket vertraging oplopen
, ,

Design Patterns

Elements of Reusable Object-Oriented Software

Gebonden Engels 1994 9780201633610
Verkooppositie 4888
Op voorraad | Vandaag voor 21:00 uur besteld, morgen in huis

Samenvatting

De auteurs beginnen in dit boek met het beschrijving van wat patterns nu precies zijn en hoe ze u kunnen helpen bij het ontwerp van objectgeoriënteerde software. Met het boek 'Design Patterns' als uw gids leert u hoe patterns passen binnen het proces van software ontwikkeling en hoe u ontwerpproblemen op een zo efficiënt mogelijke manier kunt oplossen.

Specificaties

ISBN13:9780201633610
Taal:Engels
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:416
Druk:1
Verschijningsdatum:20-6-1994
Hoofdrubriek:IT-management / ICT

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over Erich Gamma

Dr. Erich Gamma is technical director at the Software Technology Center of Object Technology International in Zurich, Switzerland.

Andere boeken door Erich Gamma

Over Richard Helm

Dr. Richard Helm is a member of the Object Technology Practice Group in the IBM Consulting Group in Sydney, Australia.

Andere boeken door Richard Helm

Over Ralph Johnson

Dr. Ralph Johnson is a faculty member at the University of Illinois at Urbana-Champaign's Computer Science Department.

Andere boeken door Ralph Johnson

Inhoudsopgave

Preface.
Foreword.
Guide to Readers.

1. Introduction.
-What Is a Design Pattern?
-Design Patterns in Smalltalk MVC.
-Describing Design Patterns.
-The Catalog of Design Patterns.
-Organizing the Catalog.
-How Design Patterns Solve Design Problems.
-How to Select a Design Pattern.
-How to Use a Design Pattern.

2. A Case Study: Designing a Document Editor.
-Design Problems.
-Document Structure.
-Formatting.
-Embellishing the User Interface.
-Supporting Multiple Look-and-Feel Standards.
-Supporting Multiple Window Systems.
-User Operations.
-Spelling Checking and Hyphenation.
-Summary.

3. Creational Patterns.
-Abstract Factory.
-Builder.
-Factory Method.
-Prototype.
-Singleton.
-Discussion of Creational Patterns.

4. Structural Pattern.
-Adapter.
-Bridge.
-Composite.
-Decorator.
-Facade.
-Flyweight.
-Proxy.
-Discussion of Structural Patterns.

5. Behavioral Patterns.
-Chain of Responsibility.
-Command.
-Interpreter.
-Iterator.
-Mediator.
-Memento.
-Observer.
-State.
-Strategy.
-Template Method.
-Visitor.
-Discussion of Behavioral Patterns.

6. Conclusion.
-What to Expect from Design Patterns.
-A Brief History.
-The Pattern Community.
-An Invitation.
-A Parting Thought.

Appendix A: Glossary.

Appendix B: Guide to Notation.
-Class Diagram.
-Object Diagram.
-Interaction Diagram.

Appendix C: Foundation Classes.
-List.
-Iterator.
-ListIterator.
-Point.
-Rect.

Bibliography.
Index.

Alle 100 bestsellers

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Design Patterns