B2B Marketing

A radically different approach for business-to-business marketers

Gebonden Engels 2001 9780273654254
Voormalig top 100Totaal 2 dagen
Dit product is niet leverbaar

Samenvatting

Steeds beter wordt beseft dat marketing gericht op individuen (B2C) anders is dan marketing gericht op ondernemingen (B2B). Uiteraard zijn B2C en B2B beide wel gericht op het tegemoet komen aan behoeften van klanten. De wijze waarop dit gebeurt is echter verschillend. B2B wordt voortgestuwd door productontwikkeling en technologische vooruitgang, terwijl B2C vooral wordt gedreven door mode en trends. Voordat B2B aankopen worden gedaan, wordt vaak uitgebreid en door meerdere personen stilgestaan bij deze aankopen, terwijl B2C aankopen veelal door individuen en impulsief worden gedaan. Er zijn dus grote verschillen tussen consumentenmarketing en business marketing en het is vreemd dat dit in de meeste marketingboeken nauwelijks wordt onderkend. 'B2B Marketing' is bedoeld om in deze lacune te voorzien. Het boek verkent de basistactieken van B2B marketing, laat zien waarin B2B fundamenteel verschilt van B2C, beschrijft de consequenties die dit heeft voor het marketing- en merkenbeleid en werkt een strategisch model uit om dit in praktijk te brengen.

Specificaties

ISBN13:9780273654254
Taal:Engels
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:226
Druk:0
Hoofdrubriek:Marketing

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Inhoudsopgave

Foreword by Thomas R. Martin, Senior Vise President and Director, Corporate Relations ITT Industries, Inc.
Introduction: Turning experience into a paradigm
Acknowledgements

1. The B2B-B2C difference defining the paradigm territory
2. Adapting to the B2B paradigm
3. Case-based strategies for new products
4. Branding for B2B
5. Managing the communications channels
6. Maximizing the editorial channel
7. Case-based communications
8. E-business for B2B

Index

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        B2B Marketing