

Op zijn twaalfde richtte Martin Lindstrom zijn eigen reclamebureau op. Dat was het begin van een razendsnelle carriere.
Meer over Martin LindstromBrandwashed
Tricks Companies Use to Manipulate Our Minds and Persuade Us to
Gebonden Engels 2011 9780385531733Samenvatting
Ooit gezwicht voor een zeurend kind dat per se speelgoed van een bepaald merk wilde hebben? Ooit een boek gekocht alleen omdat het op de bestsellerlijst stond? Slaapt u met uw iPhone tussen u en uw partner? Ooit iets geliked op Facebook? Ja, dan ben ook u gebrandwashed!
Marketinggoeroe Martin Lindstrom weet waarover hij praat want hij strijdt al twintig jaar aan de frontlinie van de merkenoorlog. Nu beschrijft hij voor het eerst de psychologische trucs en valstrikken die marketeers en adverteerders gebruiken om de waarheid te verhullen, ons te manipuleren en over te halen om te kopen.
Op basis van de ervaringen die hij heeft opgedaan bij de grootste en meest winstgevende bedrijven ter wereld en opzienbarend nieuw onderzoek dat speciaal voor dit boek is uitgevoerd, onthult hij de bestbewaarde geheimen van de marketingwereld, waaronder:
- De schokkende manieren waarop marketeers zich richten op zeer jonge kinderen - zelfs tot in de baarmoeder.
- Hoe producenten van cosmetica expres verslavende componenten aan hun producten toevoegen.
- Nieuw fMRI-bewijs voor waar heteroseksuele mannen aan denken als ze een bijna naakte man zien (hint: het antwoord is niet hun vriendin).
- Hoe bedrijven digitale data gebruiken om zeer gedetailleerde profielen van ons op te stellen om ons te bestoken met gerichte advertenties en aanbiedingen.
- Hoe een revolutionair experiment aantoont wat de grootste verborgen verleider is: onze vrienden en buren.
Specificaties
Lezersrecensies
Geef uw waardering
Inhoudsopgave
2. Peddling panic and paranoia
3. I can't quit you
4. Buy it, get laid
5. Under pressure
6. Oh, sweet memories
7. Marketeer's royal flush
8. Hope in a jar
9. Every breath you take, they'll be watching you
Conclusion: I'll have what mrs. Morgenson is having
Notes
Index
Rubrieken
- Advisering
- Algemeen management
- Coaching en trainen
- Communicatie en media
- Economie
- Financieel management
- Inkoop en logistiek
- Internet en social media
- IT-management / ICT
- Juridisch
- Leiderschap
- Marketing
- Mens en maatschappij
- Non-profit
- Ondernemen
- Organisatiekunde
- Personal finance
- Personeelsmanagement
- Persoonlijke effectiviteit
- Projectmanagement
- Psychologie
- Reclame en verkoop
- Strategisch management
- Verandermanagement
- Werk en loopbaan