Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

The Rise of the Creative Class

...and how it's transforming work, leisure, community and everday life

Paperback Engels 2002 9780465024773
Dit artikel is niet leverbaar.

Samenvatting

Miljoenen mensen zijn zo langzamerhand gaan werken en leven zoals creatievelingen dat doen. Dat is de reden dat onze normen en waarden, smaak, persoonlijke relaties, keuzes over waar te gaan wonen en zelfs onze betekenis en gebruik van tijd veranderen. Aan de leiding van deze verschuiving zijn de bijna 38 miljoen mensen die op verschillende vlakken creëren voor hun inkomen: the Creative Class. De eerste persoon die deze revolutie een naam gaf was Richard Florida.

In 'The Rise of the Creative Class' stelt Richard Florida de verandering in keuzes en attitude van mensen te boek en beschrijft hij de maatschappij waarin het creatieve ethos steeds dominanter wordt. Dit is de bestseller die aantoont hoe de werkelijke toekomst van onze steden afhangt van een nieuwe economische klasse.

Specificaties

ISBN13:9780465024773
Taal:Engels
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:434
Uitgever:Basic Books
Druk:1
Hoofdrubriek:Economie

Lezersrecensies

4.5 van de 5
2 stemmen
1
1
0
0
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (1)

interview
Richard Florida: ‘De toekomst is aan de creatieve klasse’
Jeroen Ansink 11 september 2009 Volgens de Amerikaanse socioloog en urbane wetenschapper Richard Florida is de tijd rijp om de westerse economie structureel te hervormen. Maar dat kan alleen als overheden in de juiste sectoren investeren en slechte gewoontes ontmoedigen. ‘Huren is beter voor de economie dan kopen.’ M&L vroeg Florida om tekst en uitleg.
Alle interviews en artikelen (1)

Inhoudsopgave

Preface to the paperback edition
Preface

1. The transformation of everyday life

Part 1: The creative age

2. The creative ethos
3. The creative economy
4. The creative class

Part 2: Work

5. The machine shop and the hair salon
6. The horizontal labor market
7. The no-collar workplace
8. Managing creativity
9. The time warp

Part 3: Life and leisure

10. The experiential life
11. The big morph (a rant)

Part 4: Community

12. The power of place
13. The geography of creativity
14. Technology, talent, tolerance
15. From social capital to creative capital
16. Building the creative community
17. The creative class grows up

Appendixes
Notes
Acknowledgements
Index

Alle 100 bestsellers

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        The Rise of the Creative Class